Isan Lover
Forumveteran
Var tre dagar i Italien denna gångna veckan , och detta folk gillar jag inte , stora i käften , gapiga , samt aggressiva , inte alls som i Thailand , i jämförelse är Thailand det leende landet utan jämförelse
Hej
Själv tycker jag att Italien är lite som Thailand och att det finns två sorters folk i samma land, en del är generösa, vänliga och trevliga att träffa och umgås med, andra är arroganta, högljudda och vresiga, inte alls trevliga att ha att göra med.
Tycker det finns fler likheter t.ex maten, båda länderna har ju ett kök som tillhör dom bästa i världen, maten har stor betydelse och är något oerhört viktigt, man äter gärna tillsammans och länge, ofta flera olika rätter o.s.v.
Ytterligare en likhet är att det finns dubbel prissättning, även rena turistfällor som organiserad brottslighet kontrollerar, taxi har också likartade problem i båda länderna, utlänningar pressas att betala överpriser och blir ibland körda till hotell dom inte har begärt o.s.v.
Själv har jag ju mest besökt Italien via jobbet och då har jag tvärtom upplevt landet som väldigt trevligt, gillar det mesta där, vad slår t.ex en välbesökt trattoria med plockmat och gott vin, ett besök och middag på en bondgård där man sitter och njuter av rustik Italiensk husmanskost i skuggan under vinrankorna som har spaljerats i pergolan, får prova goda viner direkt ifrån fat och dunkar.
Mvh isan lover