Elräkning Thailand

Hej

Det kan ju bero på att man kanske vill uppleva det som är lite annorlunda, mer äventyrligt och utmanande än livet i Sverige, träffa och umgås med vanliga människor i vardagen utan att det handlar om pengar.

En strand är ju sig ganska lik oavsett om den ligger i Spanien, Cypern, Bali, Thailand eller Florida, det är väl mest reklamen på parasollen och ölmärket man serverar som skiljer sig åt, kanske inte tillräckligt upphetsande eller unikt för alla.

För min del räcker det med 4=5 dagar på en turistort under ett parasoll sen börjar det krypa i kroppen, då gäller det att hitta en fiskebåt eller något att åka med ut på sjön alternativt åka tillbaka till byn och arbeta.

Vi är alla som sagt olika och det är väl tur det.

Mvh isan lover
Pattaya har räckt med 2 dagar de snaste gångerna jag varit där så det är nog frågan om jag åker dit fler gånger, Udon är lika trevligt om man vill festa till det.

Altså 'bor du inte i i Sverige' Skattesmitare med andra ord.

2 promille av världens befolkning bor i Sverige. Det betyder ju inte att resten är skattesmitare.
Jag betalar nog mer moms i Sverige än du lyckas betala skatt i Sverige.
Jag betalar nog mer dessutom mer inkomstskatt än du har brutto som pensionär, så skatt betalar jag massor av.

Jag drar nog mitt strå till stacken, så det behöver du inte bekymra dig över.

Pattaya har räckt med 2 dagar de snaste gångerna jag varit där så det är nog frågan om jag åker dit fler gånger, Udon är lika trevligt om man vill festa till det.

Udon är trevligt. Khonkaen är även det trevligt.
Finns en massa trevliga städer och även byar.
Nu är det inte festande som är något primärt mål för min del oavsett om det är djungel eller stad.

å2 promille av världens befolkning bor i Sverige. Det betyder ju inte att resten är skattesmitare.
Jag betalar nog mer moms i Sverige än du lyckas betala skatt i Sverige.
Jag betalar nog mer dessutom mer inkomstskatt än du har brutto som pensionär, så skatt betalar jag massor av.

Jag drar nog mitt strå till stacken, så det behöver du inte bekymra dig över.
Bekymrar mig inte ett dugg, däremot verkar du göra detta genom att välja länder där du blir anställd för att få så låg skatt som möjligt. Kärring med ungar kostar ju på. Finns ju i och för sig bidrag att söka om du är skriven i Sverige.

Bekymrar mig inte ett dugg, däremot verkar du göra detta genom att välja länder där du blir anställd för att få så låg skatt som möjligt. Kärring med ungar kostar ju på. Finns ju i och för sig bidrag att söka om du är skriven i Sverige.

Självklart väljer jag länder där lönen är högre och skatten är lägre.
Det borde nog även du ha gjort så du slipper sitta i isolationen och vara bitter.
Tråkigt nog inga bidrag från Sverige, men jag gillar att du betalar min ”TV-licens”

Självklart väljer jag länder där lönen är högre och skatten är lägre.
Det borde nog även du ha gjort så du slipper sitta i isolationen och vara bitter.
Tråkigt nog inga bidrag från Sverige, men jag gillar att du betalar min ”TV-licens”
Med andra ord 'du bor du inte i sverige' vilket du påstod förut. Som sagt kärring och ungar kostar ju på, jag har varket eller och slipper att jobba. Fritt val, kanske inte i ditt fall?

Med andra ord 'du bor du inte i sverige' vilket du påstod förut. Som sagt kärring och ungar kostar ju på, jag har varket eller och slipper att jobba. Fritt val, kanske inte i ditt fall?

Jag bor visst i Sverige.
Måste jag rita en bild eller göra en film så att du förstår?

Att du inte har avlat dig tackar jag för och att du inte har kärring förstår jag.

Flimmer betalar mer i skatt (med sinkskatt) än vad du gör. Skillnaden är att jag inte behöver lämna/skicka / fylla i en deklarationsblankett. Praktiskt, kostar säkert nån krona extra, men det drabbar ingen fattig.
Kul att höra att du har en så hög pension så du tjänar pengar på att betala den högre SINK skatten, de flesta svenska pensionär i Thailand betalar mindre skatt om de skattar *vanligt".

Liknande trådar

Tillbaka
Topp