Eva 96 flyttade till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
I dag flyttar Eva, 96, till Thailand!
– Jag räknar inte med att komma tillbaka igen, säger hon.

Läs mer om detta på Aftonblaskan :afro:

EDIT: Bättre rubrik

En kärnfrisk pigg 96 åring flyttar till sin son i Cho am....-en stor nyhet i Sverige idag den 28/9-2011....Jag tror många i Svrige häpnar och önskar Eva allt gott och en bra tillvaro i Thailand med sonen. Hon flyttade bl.a pgra ensamheten och bland det första hon skulle göra var att besöka frissan, det kostar 20:-kr... :)

Den numera riksbekanta emigranten Eva Bergdahl, 96 år, från Karlskrona landade lyckligt i Thailand på torsdagen.
Sonen Ingolf och barnbarnen mötte upp den nyanlända på flygplatsen.

-Det var inte alls långt, det har gått kanonbra, berättar hon för Aftonbladet.

Eva Bergdahl förlorade sin man för åtta år sedan, och hennes kompisar är alla döda. Det var ensamheten som fick henne att byta livet i norr mot familjen och paradiset söderut.

"Hans Svensson " sa:
Den numera riksbekanta emigranten Eva Bergdahl, 96 år, från Karlskrona landade lyckligt i Thailand på torsdagen.
Sonen Ingolf och barnbarnen mötte upp den nyanlända på flygplatsen.

-Det var inte alls långt, det har gått kanonbra, berättar hon för Aftonbladet.

Eva Bergdahl förlorade sin man för åtta år sedan, och hennes kompisar är alla döda. Det var ensamheten som fick henne att byta livet i norr mot familjen och paradiset söderut.

Tack för ditt engagemang för dena fantastiska kvinna, men tycker du inte själv att du är lite "OFF! om jag vår säga, det var ju ett tag sedan, du vet nyheter går snabbt ;)

Mvh Peter :wai:

Aldrig förr har en 96 åring flyttat från Sverige till Thailand....Vi önslar alla Eva ett bra liv i LOS med sonen och barnbarnen...Någon som varit i Cha am? Skriv gärna här, tror många är intresserade....

"Hans Svensson " sa:
Aldrig förr har en 96 åring flyttat från Sverige till Thailand....Vi önslar alla Eva ett bra liv i LOS med sonen och barnbarnen...Någon som varit i Cha am? Skriv gärna här, tror många är intresserade....

Jag önskar också Eva ett bra liv i Thailand. Roligt även för en svensk äldre dam att få vara med sina nära och kära.

"Hans Svensson " sa:
När jag var där och tittade -98 fanns där bara 3 hotell, skittråkigt.
Men det är ju ett tag sen dom har säkert byggt nåt litet hus till :D :D

Rolf!!!..förstår du var där för länge seeeen... och tittade bara med ett halvt öga...C Am är större än du anar... ;D

Frank

"areeya " sa:
Rolf!!!..förstår du var där för länge seeeen... och tittade bara med ett halvt öga...C Am är större än du anar... ;D

Frank
Jo det var några år sen :D AM var en stor jäkla öken.
Vi bodde mi i Hua Hin i ett stort högt hotell med några jätte träd framför precis vid stranden.
Då var det en mysig liten by.
Tror inte jag skulle känna igen mej i dag.

Troligen får hon lite hjälp. Men det är ingen tidning som tjänar på detta. Hennes blogg ligger på Sveriges Rodio P4 Blekinge. Så det är publicservice.

Strongt i alla fall av tanten att ta detta steg i så hög ålder.

/Anubaan

Lyfter en lite äldre tråd om en äldre dam. Är det någon som vet hur det har gått för Eva? Hoppas att hon har hälsan och är vid god vigör. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp