Sparränta i Thailand?

 
Kör du det själv?
Insättning på Binance, fick mig att lägga ner Swedbank pga alla krav det medförde.
Swedbank krävde att jag förklarade varje transaktion gjord på Binance de senaste 6 månaderna.
Självklart gav jag dem fingret och har avslutat den såssebanken.

/ SatanG
Börjar även jag reta mig på den skitbanken, som du skriver, en Såssebank, men är för lat för att byta bank, mycket krångligt, skall ta detta med min kalfaktor :laugh2:
 
Bra att du satte mig på pottan SatanG , Den som söker finner sade min gamle vise fader

När jag bättre informerad och delar gärna med mig ;)

History[edit]​


Entrance to Bangkok Bank branch, with the garuda symbolising the royal warrant
Bangkok Bank was established in 1944 and was listed on the Stock Exchange of Thailand in 1975.

One of Thailand's 3rd class banks, Bangkok Bank has an extensive distribution channel network to serve a variety of customers. Services are provided through physical premises such as branches and business centers, digital banking such as internet banking ("Bualuang iBanking"), mobile banking (Bualuang mBanking), phone banking, 9,300 ATMs, 1,200 CDMs, and other self-service machines.[6]: 26 

Bangkok Bank currently has the largest overseas branch network of any Thai bank with 32 international branches in 15 economies, including wholly owned subsidiaries in Malaysia and China. The international branch network is concentrated in Southeast Asia, China, Hong Kong, Taiwan and Japan; and the bank also has branches in London and New York. Bangkok Bank is the only Thai bank with a local bank in China with its head office in Shanghai and six branches. The China branches are in Shanghai, Beijing, Shenzhen, Chongqing, Xiamen, and the Shanghai Free Trade Zone. Bangkok Bank has 16 international branches in ASEAN countries which form the ASEAN Economic Community (AEC). Bangkok Bank is the only Thai bank to have a branch in Myanmar where its Yangon Branch opened on 2 June 2015.[7]

As of April 2018 Bangkok Bank has 1,167 branches in its domestic network,[8] including self-service outlets, covering all 77 provinces in Thailand.[9] The branch network is one of the largest branch networks among Thai banks, second only in size to Krung Thai Bank.[9] In 2018 the bank also had 117 business centers, 126 business desks and 68 trade finance centers.[10]

In 2020, Bangkok Bank purchased an 89.12% stake of Indonesia's PermataBank from Standard Chartered and Astra International for Rp33.66 trillion (US$2.3 billion).[11] The Indonesian branch of Bangkok Bank merged its operations with PermataBank from December 2020, with PermataBank as the surviving entity.[12][13]

Bangkok Bank has a full range of business, investment banking and personal banking services. It is one of the most active global traders of Thai baht and baht-denominated bonds. The bank trades in all major currencies as well as a large number of regional currencies. Other services include same day transactions in import and export bills, inward and outward remittances, swaps, options, and forward contracts trading in the primary and secondary markets for government bonds and corporate debentures.

The company's current president is Chartsiri Sophonpanich, the grandson of its founder and former president Chin Sophonpanich, and the son of former president Chatri Sophonpanich, who is the chairman of Bangkok Bank.

The company received a royal warrant of appointment for its services and has had the privilege of displaying the royal garuda since 1967.[14]

Bangkok Bank's SWIFT code is BKKBTHBK.

Financial performance[edit]​

For the fiscal year ending 31 December 2016 (FY2016), Bangkok Bank had revenues of 140,920 million baht, net profit of 31,815 million baht, and total assets of 2,944,230 million baht.[15]

Leadership[edit]​

Presidents of Bangkok Bank since its founding are:

Major Shareholder[edit]​

Major shareholders as of 6 February 2020:[16] 1. THAI NVDR COMPANY LIMITED, 29.70% 2. SOUTH EAST ASIA UK (TYPE C) NOMINEES LIMITED, 4.16% 3. SOCIAL SECURITY OFFICE, 3.15% 4. THAILAND SECURITIES DEPOSITORY, 2.29% 5. UOB KAY HIAN (HONG KONG) LIMITED - Client Account, 2.03%
 
Kör du det själv?
Insättning på Binance, fick mig att lägga ner Swedbank pga alla krav det medförde.
Swedbank krävde att jag förklarade varje transaktion gjord på Binance de senaste 6 månaderna.
Självklart gav jag dem fingret och har avslutat den såssebanken.

/ SatanG
Jag skrev svensk bank inte swedbank.
 
Du nämner extension bankgaranti, det ger mig en ingång till diskussion i ämnet. Immigrationskontor över landet har nu senaste tiden börjat dumma sig med inkomstbreven utställda av exempelvis Svenska Ambassaden. Tydligen skall brevet eller rättare sagt Ambassaden som utfärdar brevet godkännas av Foreign affairs, inte många länders Ambassader som nu skriver sk. Incomeletters.
Min Immigrationsmyndighet vägrar nu att se ett inkomstbrev från Svenska Ambassaden som godtagbart för ett Non O retired, de anser att detta inte är en garanti. Det skall vara 800k helst lite + :rolleyes: på Bangkok bank konto i eget namn. Och just Bangkok bank skall det vara. Konspiratorisk som jag är så börjar jag fundera på om andra myndigheter har ett finger med i Spelet. Jag menar att mina 800 k som nu sitter fast på mitt konto i Bankok bank är ju fritt fram för banken att hantera dvs . låna ut samt tjäna bra med ränta på detta. Hur många i landet låser runt miljonen just för detta ändamål, en ansenlig summa antar jag för den statliga Banken Bankok bank.Kan det vara så att Thairegeringen ger order om hur Immigrationen skall förhålla sig , eller var kommer dessa regler från
Det där att Income Letter ifrån Svenska ambassaden inte skulle godkännas är något helt nytt för mig. Visst har man förstått att det kan vara lite olika på olika Immigrationskontor men har i Udon Thani är jag säker på att det fortfarande godtas.
 
Det där att Income Letter ifrån Svenska ambassaden inte skulle godkännas är något helt nytt för mig. Visst har man förstått att det kan vara lite olika på olika Immigrationskontor men har i Udon Thani är jag säker på att det fortfarande godtas.
Ja, det är helt galet, men försök och få in i skallen på en immigrationsofficer att han/hon har fel, eller ens är fel informerade .. Nej nej
 
Bangkok Bank fikk jeg 1,5 % renta då jeg spara 50.000 i månen , jeg spara noen miljoner i Banken , som jeg hadde til min sjukforsikring , For når man er så gammel som meg 80 år då får man ingen forsikring , og forsikringen dekker ingen sjukdom du har hatt för . Jeg har hatt det meste av sykdom , Cancer , Hjarta Ortopedisk , mye leddbesver , Og nå sitt jag i rullestol . Men jeg stortrives i Thailand ,med noen fantastiske Thai menisker som gjör alt dei kan for vi faranger skal trives ,
 
Hur lätt som helst.
Öppnar ett kryptokonto på tex bitkub.
För över från din thaibank som du har kopplad till bitkub, sen har du en xchange kopplad till tex ditt svenska konto, skickar du till den och överför till Svenska kontot.
Idag med krypto är det hur enkelt som helst att föra ut från Thailand och snabbt går det, ca 20 sek när jag skickar inga papper måste fyllas ut.
Varför göra det så omständigt. Bangkok Bank har nyligen aviserat att du kan föra över pengar utomlands med hjälp av telefonbanken, allt utan krångel.
 
Varför göra det så omständigt. Bangkok Bank har nyligen aviserat att du kan föra över pengar utomlands med hjälp av telefonbanken, allt utan krångel.
Som utlänning utan work permit?
Jag har frågat innan om möjlighet att föra ut via internetbank och svaret, för att få den möjligheten måste du ha work permit i Thailand och kunna visa på en inkomst i Thailand.
Annars får du gå till bank och signera papper och begränsad summa.

Med krypto dock för jag över med min telefon app från bangkokbank till mitt kryptokonto.
Inte alls omständigt och går snabbare än en banköverföring till utland.
 
Som utlänning utan work permit?
Jag har frågat innan om möjlighet att föra ut via internetbank och svaret, för att få den möjligheten måste du ha work permit i Thailand och kunna visa på en inkomst i Thailand.
Annars får du gå till bank och signera papper och begränsad summa.

Med krypto dock för jag över med min telefon app från bangkokbank till mitt kryptokonto.
Inte alls omständigt och går snabbare än en banköverföring till utland.
@flimmer säger att han kan föra över själv från sin thai Internet bank till svenska Swedbank.

Min funktion international payments är spärrad i internebanken i alla fall.
 
@flimmer säger att han kan föra över själv från sin thai Internet bank till svenska Swedbank.

Min funktion international payments är spärrad i internebanken i alla fall.
Ja och på bankkontor sa dom att för och få den öppnad så krävs thai medborgarskap eller utlänning med WP, han kanske har WP.

Med krypto så är det bara att öppna konto på Thailändskt kryptoexchange tex bitkub.
Detta kopplas till ditt konto i Thaibank sen är det bara att föra ut med din banks mobilapp.
 
Ja och på bankkontor sa dom att för och få den öppnad så krävs thai medborgarskap eller utlänning med WP, han kanske har WP.

Med krypto så är det bara att öppna konto på Thailändskt kryptoexchange tex bitkub.
Detta kopplas till ditt konto i Thaibank sen är det bara att föra ut med din banks mobilapp.
Herre gud vilka bekymmer ni har.

Gött med egna konton i SOA.
 
Herre gud vilka bekymmer ni har.

Gött med egna konton i SOA.
ÖÖÖh, jag har väl allt på eget konto, förstår inte vad du skriver?
Jag skrev inte öppna konto, jag skrev öppna upp för att föra ut pengar utomlands från internetbank i Thailand, har rätt många olika konton i Thailand.
Jag skrev inte om ett problem, jag skrev om en lösning för dom som haft problem att föra ut pengar innan....
 
ÖÖÖh, jag har väl allt på eget konto, förstår inte vad du skriver?
Jag skrev inte öppna konto, jag skrev föra ut pengar utomlands från internetbank i Thailand, har rätt många olika konton i Thailand.
Jag skrev inte om ett problem, jag skrev om en lösning för dom som haft problem att föra ut pengar innan....
Du skriver en massa som ingen förstår.
Vad du menar förstår jag inte heller.
 
Du har inte skrivit ett ord om föra ut pengar från Thailand.




Nähä, och det har diskuterats en tid i tråden.
 
Som utlänning utan work permit?
Jag har frågat innan om möjlighet att föra ut via internetbank och svaret, för att få den möjligheten måste du ha work permit i Thailand och kunna visa på en inkomst i Thailand.
Annars får du gå till bank och signera papper och begränsad summa.

Med krypto dock för jag över med min telefon app från bangkokbank till mitt kryptokonto.
Inte alls omständigt och går snabbare än en banköverföring till utland.
Jag kollade helt snabbt internetbanken hos Bangkok Bank och fick upp denna sida:
nedladdning.jpg
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp