Thailand 23 mest förorenade landet i världen, Bangkok 24 mest förorenade staden i världen.

Och vad skulle detta hjälpa?

Att besöka en turistort i Thailand, är som att semestra på en soptipp...:rolleyes:

Hej

Nja, riktigt så illa är det väl inte, tycker miljömedvetandet hsr ökat något med åren, numera är det juninte helt ovanligt att myndigheterna försöker spåra källor till förorening och även åtgärder för att stoppa utsläpp läser man ju om ibland, hamnar sånt här i media brukar ansvariga reagera.

Mvh isan lover

Hej

Nja, riktigt så illa är det väl inte, tycker miljömedvetandet hsr ökat något med åren, numera är det juninte helt ovanligt att myndigheterna försöker spåra källor till förorening och även åtgärder för att stoppa utsläpp läser man ju om ibland, hamnar sånt här i media brukar ansvariga reagera.

Mvh isan lover

Just det, det som hamnar i media, där brukar ansvariga reagera, och hur löser man problemet? man leder om det djevla avloppsvattnet till något annat dike, sen står ansvariga och slår sig för bröstet, titta vad duktiga vi är, och problemet kvarstår, om inte dessa retursamlare funnits, så skulle hela detta land kvala in som soptippslandet nummer 1, men allt går att lösa med ett kuvert under bordet....

Hej

Luftföroreningarna kan förkorta livet med 4 år visar undersökning, värst är det i Chiang Mai, Chiang Rai och Bangkok.

BREATHE IN THAILAND AND DIE UP TO 4 YEARS SOONER: RESEARCH

BANGKOK — Those living in the most-polluted corners of the realm may live four years less than they may have elsewhere, according to a recent study.
Prolonged exposure to ultrafine particles called PM2.5 caused life expectancy of Thais to decrease by over two years on average compared to those living in areas that meet World Health Organization air quality standards, according to an analysis of conditions in 2016, which many worry has worsened since then.
On average, Bangkokians will live 2.4 years less, while people in Chiang Mai and Chiang Rai will respectively see 3.6 and 3.9 fewer summers, according to the Air Quality Life Index report published Wednesday by the University of Chicago. The index assesses the impact of particulate air pollution on life expectancy.

Breathe in Thailand and Die Up to 4 Years Sooner: Research

Mvh isan lover

Från dagens Bangkok Post

Sämst i världen.

Chiang Mai air pollution worst in the world

Skärmavbild 2019-03-13 kl. 06.29.30.png

Hej

Alarmerande siffror, men det måste ju röra sig om mätningar under den säsong när bönder bränner av risfält, buskar och annat på sina marker i kombination med att man bränner sockerrörsfält, det kan väl omöjligtvis finnas någon stad i Thailand som hsr sämre luft än Bangkok sett till hela året, eller vad tror du?

Mvh isan lover

Hej

Alarmerande siffror, men det måste ju röra sig om mätningar under den säsong när bönder bränner av risfält, buskar och annat på sina marker i kombination med att man bränner sockerrörsfält, det kan väl omöjligtvis finnas någon stad i Thailand som hsr sämre luft än Bangkok sett till hela året, eller vad tror du?

Mvh isan lover
Mätningarna är färska.
Jag, vet att det är väldigt dålig luft under feb, mars i norr och nordost från bränning men bättre övriga månader de år jag vistats där.
I Chaiyaphum såg man inte bergskedjan 15-20 km bort och kläder torkades inomhus.
Den tiden var det lämpligt med att resa bort från eländet ett tag.
Bangkok har jag alltid upplevt ha dålig luft.

Skaffa AirVisual.

Läste igår att dom som bor i Chiang Mai har genomsnitt 3,8 års kortare livslängd och Chiang Rai 3,6 och Bangkok 2,4 år pga luftföroreningarna.
Så verkar ju som dom har sämre luft i Norr, vanliga Bensinbilar etc släpper ju inte ut dessa partiklar och det bränns ju inte inne i Bangkok.
Kan dom bara få bättre diesel eller bort med Dieselbilar så kan nog luften ordna sig i Bangkok.

Mätningarna är färska.
Jag, vet att det är väldigt dålig luft under feb, mars i norr och nordost från bränning men bättre övriga månader de år jag vistats där.
I Chaiyaphum såg man inte bergskedjan 15-20 km bort och kläder torkades inomhus.
Den tiden var det lämpligt med att resa bort från eländet ett tag.
Bangkok har jag alltid upplevt ha dålig luft.

Skaffa AirVisual.

Hej

Så här uppfattar jag det också, kommer ihåg en gång på 80-talet när vi var 4 Svensksr som åkte tåg till Chiang Mai, det brändes risfält längs stora delar av sträckan, det var svårt att andas och ögonen rann på passagerarna, jag kan tänka mig att dom som har problem med lungor och liknande t.o.m kan avlida, mycket obehagligt och den absolut värsta situation vid eldning som jag har upplevt i landet under alla år, mil efter mil i rök, på ett tåg har man ju i get att skydda sig med heller.

Mvh isan lover

Tittar jag på Chaiyaphum så är det den bästa luften i stan och den sämsta ute på landsbygden.

20190313_135151.jpg

Förstår inte riktigt hur Ni kan prata om bästa luften? mätaren står på 25...69...97...136
...272...196...220...föroreningar hela vägen, den bästa luften torde vara när mätaren visar 0

Den här artikeln visar ju att rankingen är ju bara värst för dagen.
Blir så jävla förbannad på tidningars artiklar, alltid så skall det vinklas.
Var det någon som inte trodde att det gällde året runt?
Förfan skriv idag har ..... sämst luft.
Blir så sne media är värt luft idag, enda dom är intresserade av är att rapportera om något paradishotell.
Hänt i veckan hette dom tidningarna för 30 år sen.
Still fucking worst air in the fucking world, oooh my fucking god how manny more articles to the year ends?
North air quality yet to improve

Den här artikeln visar ju att rankingen är ju bara värst för dagen.
Blir så jävla förbannad på tidningars artiklar, alltid så skall det vinklas.
Var det någon som inte trodde att det gällde året runt?
Förfan skriv idag har ..... sämst luft.
Blir så sne media är värt luft idag, enda dom är intresserade av är att rapportera om något paradishotell.
Hänt i veckan hette dom tidningarna för 30 år sen.
Still fucking worst air in the fucking world, oooh my fucking god how manny more articles to the year ends?
North air quality yet to improve
Kan väl hålla med att Thailands media överdriver något, det är ju bara under några månader varje år man har sämst luftkvalité. ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp