Hej
Frugan driver sin verksamhet i Thailand som en pensionsförsäkring eftersom hon aldrig kommer arr komma upp i 40 år i Sverige innan hon blir pensionär, hon har satsat egna pengar och ärvt mark ifrån sina döda föräldrar, hon har examen som civilekonom och är bra på ekonomi och affärer, den kunskapen har hon använt till jordbruksverksamhet, markaffärer och fastighetsaffärer i hemlandet.
Att vi är gifta innebär med min kunskap om Thailändsk lag inte alls att jag är delägare på något vis, men du kanske sitter inne med annan för mig okänd information?
Jag tycker samtidigt att det är fascinerande och komiskt att folk man aldrig ens har träffat eller umgåtts med anser sig veta mer om våra familjeförhållanden än oss själva, om du sätter dig in i Thailändsk lag så är det olagligt för utlänningar att äga mark, få bidrag och bedriva jordbruksverksamhet.
Att du själv anser att det är omoraliskt att låta sin fru vara med och finansiera familjens levnadsomkostnader har jag ingen förståelse för alls, det är inte 1800-talet längre, i modern tid är det väl mer eller mindre självklart att båda parter bidrar till försörjningen.
Att hon använder sina Thailändska pengar när vi är i Thailand är väl ganska logiskt, själv ser jag inget omoraliskt alls i detta, vi har som många andra familjer på forumet gemensam ekonomi och hjälps åt med våra utgifter, jag betalar mer av våra utgifter i Sverige och hon tar hand om utgifterna i Thailand, inte så märkligt.
Jag tror som vanligt att det rör sig om avundsjuka ifrån en del Svenskars sida, det är ju något svenskar är kända för i världen, istället för att gratulera dom det går bra för någon ska man leta fel och sprida lögner, typiskt svenskt agerande.
Mvh isan lover