Thailand kan ha lurats att köpa Kinesiska U-båtar utan motorer.

Här är en, i alla fall delvis

Håller delvis med, alla är en själv närmast när det kommer till kritan.
Men ibland blir det ju absurt med allt klagande på att höja skatter/eliten borde dela med sig allt de har....

Personligen tycker jag man ska ta till sig sina rättigheter likväl skyldigheter.
Tror även frugans lilla markplätt gav några tusenlappar, men hon bidrar ju med 30% skatt, moms etc så ligger knappast samhället till last.

/ SatanG

Sådan BS du tar ju del av dom pengarna lika mycket som henne, du skriver gång på annan att ni lever på dom pengarna här nere när ni är här.
Ni är gifta, att hon står på marken är en formalitet, försöker du slå i oss att hon gör och tar alla beslut helt ena utan att du har något att säga till om?
Dubbelmoralens mästare var det.
Har inget emot att ni får bidrag på mark, men sitta och mästra med ord om orättvisor och sen suga åt sig bidrag här nere samtidigt.
Och man är inte ena stunden thai och andra svensk, hon är svensk medborgare folkbokförd i Sverige med Thaimedborgarskap.
Hej

Frugan driver sin verksamhet i Thailand som en pensionsförsäkring eftersom hon aldrig kommer arr komma upp i 40 år i Sverige innan hon blir pensionär, hon har satsat egna pengar och ärvt mark ifrån sina döda föräldrar, hon har examen som civilekonom och är bra på ekonomi och affärer, den kunskapen har hon använt till jordbruksverksamhet, markaffärer och fastighetsaffärer i hemlandet.

Att vi är gifta innebär med min kunskap om Thailändsk lag inte alls att jag är delägare på något vis, men du kanske sitter inne med annan för mig okänd information?

Jag tycker samtidigt att det är fascinerande och komiskt att folk man aldrig ens har träffat eller umgåtts med anser sig veta mer om våra familjeförhållanden än oss själva, om du sätter dig in i Thailändsk lag så är det olagligt för utlänningar att äga mark, få bidrag och bedriva jordbruksverksamhet.

Att du själv anser att det är omoraliskt att låta sin fru vara med och finansiera familjens levnadsomkostnader har jag ingen förståelse för alls, det är inte 1800-talet längre, i modern tid är det väl mer eller mindre självklart att båda parter bidrar till försörjningen.

Att hon använder sina Thailändska pengar när vi är i Thailand är väl ganska logiskt, själv ser jag inget omoraliskt alls i detta, vi har som många andra familjer på forumet gemensam ekonomi och hjälps åt med våra utgifter, jag betalar mer av våra utgifter i Sverige och hon tar hand om utgifterna i Thailand, inte så märkligt.

Jag tror som vanligt att det rör sig om avundsjuka ifrån en del Svenskars sida, det är ju något svenskar är kända för i världen, istället för att gratulera dom det går bra för någon ska man leta fel och sprida lögner, typiskt svenskt agerande.

Mvh isan lover

Jaså ni har totalt skild ekonomi?
Bara en tanke eftersom du gapar högt åt att det ska prioriteras från de som har till de miljoner fattiga som inte har.
Gött mos iaf, då slipper ni kanske betala lön till anställda från egna fickor 2021, isf grattis till den löneväxlingen :)

Får mig att tänka på thailändska oppositionspolitiker som i alla medier och så ofta det gick, klagade så högt och länge de orkade på regeringen om hur dåligt/dyrt/värdelöst vaccinet var.........men sen kastade sig först i kön till att ta det.

/ SatanG
Hej

Tar du betalt av din fru om du gör något åt henne?

Mvh isan lover

Hej

Frugan driver sin verksamhet i Thailand som en pensionsförsäkring eftersom hon aldrig kommer arr komma upp i 40 år i Sverige innan hon blir pensionär, hon har satsat egna pengar och ärvt mark ifrån sina döda föräldrar, hon har examen som civilekonom och är bra på ekonomi och affärer, den kunskapen har hon använt till jordbruksverksamhet, markaffärer och fastighetsaffärer i hemlandet.

Att vi är gifta innebär med min kunskap om Thailändsk lag inte alls att jag är delägare på något vis, men du kanske sitter inne med annan för mig okänd information?

Jag tycker samtidigt att det är fascinerande och komiskt att folk man aldrig ens har träffat eller umgåtts med anser sig veta mer om våra familjeförhållanden än oss själva, om du sätter dig in i Thailändsk lag så är det olagligt för utlänningar att äga mark, få bidrag och bedriva jordbruksverksamhet.

Att du själv anser att det är omoraliskt att låta sin fru vara med och finansiera familjens levnadsomkostnader har jag ingen förståelse för alls, det är inte 1800-talet längre, i modern tid är det väl mer eller mindre självklart att båda parter bidrar till försörjningen.

Att hon använder sina Thailändska pengar när vi är i Thailand är väl ganska logiskt, själv ser jag inget omoraliskt alls i detta, vi har som många andra familjer på forumet gemensam ekonomi och hjälps åt med våra utgifter, jag betalar mer av våra utgifter i Sverige och hon tar hand om utgifterna i Thailand, inte så märkligt.

Jag tror som vanligt att det rör sig om avundsjuka ifrån en del Svenskars sida, det är ju något svenskar är kända för i världen, istället för att gratulera dom det går bra för någon ska man leta fel och sprida lögner, typiskt svenskt agerande.

Mvh isan lover
Jag skrev inte att det var något fel med det ni gjorde tvärtom poängtera jag det i inlägget.
Var din dubbelmoral jag kommentera.

Även om marken här står på frugan ser jag den som vår mark sålänge vi är gifta, spelar ingen roll vilket namn den står i.

Och läser man dina inlägg så verkar det väl mer som det är du som sköter marken när ni är nere?

Samma med bil, hus, condo, moppe allt är vårat sålänge vi är gifta, inte namnet på pappret som avgör här.

Jag skrev inte att det var något fel med det ni gjorde tvärtom poängtera jag det i inlägget.
Var din dubbelmoral jag kommentera.

Även om marken här står på frugan ser jag den som vår mark sålänge vi är gifta, spelar ingen roll vilket namn den står i.

Och läser man dina inlägg så verkar det väl mer som det är du som sköter marken när ni är nere?
Hej

Jag ser ingen dubbelmoral alls i att ha en välutbildad fru som tjänar pengar på egen hand och samtidigt kan sysselsätta familj och släkt, jag tror man riskerar att göra ett klassiskt misstag om man tror att man äger något som står på frugan i Thailand, det är många som har lärt sig den läxan den hårda vägen.

Visst jobbar jag mer på frugans mark än vad hon gör, jag är ju en aktiv människa som gillar att använda kroppen, en vettig sysselsättning är viktig för mitt välbefinnande, frugan jobbar hårt i Sverige och hon är väl värd lite lugn och ro i Thailand.

Mvh isan lover

Hej

Jag ser ingen dubbelmoral alls i att ha en välutbildad fru som tjänar pengar på egen hand och samtidigt kan sysselsätta familj och släkt, jag tror man riskerar att göra ett klassiskt misstag om man tror att man äger något som står på frugan i Thailand, det är många som har lärt sig den läxan den hårda vägen.

Visst jobbar jag mer på frugans mark än vad hon gör, jag är ju en aktiv människa som gillar att använda kroppen, en vettig sysselsättning är viktig för mitt välbefinnande, frugan jobbar hårt i Sverige och hon är väl värd lite lugn och ro i Thailand.

Mvh isan lover
Men herregud jag skriver väl inte dubbelmoral om din fru gör du dig till eller?
Som vanligt försöker slingra sig som en äkta sosse...

Men herregud jag skriver väl inte dubbelmoral om din fru gör du dig till eller?
Som vanligt försöker slingra sig som en äkta sosse...
Hej

Vad är problemet då?

Är det jordbruksbidrag du är emot?

Större delen av världen har jordbruksstöd och olika bidrag inklusive Sverige, det är i många fall helt nödvändigt för att länder ska ha kunna ha lönsamma jordbruk som säkerställer matförsörjningen.

Mvh isan lover

Hej

Vad är problemet då?

Större delen av världen har jordbruksstöd och olika bidrag inklusive Sverige, det är i många fall helt nödvändigt för att länder ska ha kunna ha lönsamma jordbruk som säkerställer matförsörjningen.

Mvh isan lover
Den kan du väl läsa dig till innan, du klagar på att det ges bidrag som välställda nyttjar när det kunde gått till fattiga, sen är ni själv en av dessa välställda som nyttjar samma bidrag.....
Kom inte och påstå att ni är i behov av det....

Hej

Vad är problemet då?

Mvh isan lover
Och jag är inte imot något bidrag det skriver jag ju, det är din dubbelmoral jag kommenterar inget annat....
Frugan får med bidrag för sin mark, skiter helt i det.
Eller vår mark ;)
Fast dom pengarna ser inte vi, dom blir kvar i byn.

Den kan du väl läsa dig till innan, du klagar på att det ges bidrag som välställda nyttjar när det kunde gått till fattiga, sen är ni själv en av dessa välställda som nyttjar samma bidrag.....
Kom inte och påstå att ni är i behov av det....
Hej

Ok, så du gör en koppling mellan att rika folk i 3 miljoners hus tar ut bidrag avsedda för fattiga på 150-300 baht och jordbruksstöd till bönder i Thailand som bedriver aktiv jordbruksverksamhet som är viktig för landet.

Själv ser jag inte med bästa vilja denna koppling, dom i 3 miljoners huset begår väl närmast något som är bedrägeri för att komma över dessa småpengar, medans en företagare verksam inom jordbrukssektorn är berättigad till olika stöd om man uppfyller vissa ställda krav.

Mvh isan lover

Svar på Motorlös ubåt..

animals-submarine-whale-whaling-flirting-flirts-gra070509_low.jpg

Hej

Ok, så du gör en koppling mellan att rika folk i 3 miljoners hus tar ut bidrag avsedda för fattiga på 150-300 baht och jordbruksstöd till bönder i Thailand som bedriver aktiv jordbruksverksamhet som är viktig för landet.

Själv ser jag inte med bästa vilja denna koppling, dom i 3 miljoners huset begår väl närmast något som är bedrägeri för att komma över dessa småpengar, medans en företagare verksam inom jordbrukssektorn är berättigad till olika stöd om man uppfyller vissa ställda krav.

Mvh isan lover
Nope och sen kom vi ju överens om att var inte samma kort vid pratade om.
Utan handlar om allt så har du en kraftig dubbelmoral en sak gäller dig, annan för alla andra.

Nope och sen kom vi ju överens om att var inte samma kort vid pratade om.
Utan handlar om allt så har du en kraftig dubbelmoral en sak gäller dig, annan för alla andra.
Hej

Det får stå för dig och en handfull till på forumet som jag inte känner, det viktiga är vad mina vänner och folk runt mig tycker.

Mvh isan lover

Hej

Tar du betalt av din fru om du gör något åt henne?

Mvh isan lover

Är du gift med Prayuth?

Hajar du verkligen inte att det handlar om att sopa framför egen dörr innan du gapar på andra?
Jag säger ju att man ska använda sig både av skyldigheter men även rättigheter, inklusive markbidrag.
Det ekar bara så tomt när du, som inte bidrar till statskassan gnäller att andra ska göra mer till de fattiga när du själv (indirekt) gör så att det finns mindre att dela ut till dessa. Enkelt att gapa om mer åt alla när det betalas med andras pengar. Tändes lampan?

/ SatanG

Senast ändrad:
Är du gift med Prayuth?

Hajar du verkligen inte att det handlar om att sopa framför egen dörr innan du gapar på andra?
Jag säger ju att man ska använda sig både av skyldigheter men även rättigheter, inklusive markbidrag.
Det ekar bara så tomt när du, som inte bidrar till statskassan gnäller att andra ska göra mer till de fattiga när du själv (indirekt) gör så att det finns mindre att dela ut till dess. Enkelt att gapa om mer åt alla när det betalas med andras pengar. Tändes lampan?

Du är lika mycket kapitalist som alla andra när det gäller egen plånbok. Jag kommer inte heller bott 40 år i Sverige när jag pensioneras men det drabbar väl bara en ev. garantipension.

/ SatanG
Hej

På vilket sätt anser du då att det är moraliskt fel av mig att frugan bedriver jordbruksverksamhet i sitt hemland och tar del av dom jordbruksstöd hon då är berättigad till?

Jag kan inte på något vis se någon dubbelmoral eller något omoraliskt i detta, staten ger ju stöd till dom verksamheter man vill främja och styr på så vis utvecklingen inom jordbrukssektorn, tycker du att alla bönder som får stöd och bidrag i hela världen är omoraliska och hsr dubbelmoral eller gäller det bara mig och min fru?

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp