Thailand överväger att förlänga 45 dagars visum till slutet av 2023

Hej alla!
En fråga från en nykomling.
Ska åka till Thailand den 19 April till 3 Juni, måste jag ha visum eller kan jag förlänga på immigration med 30 dagar eller kan man bli nekad att gå ombord på Arlanda?

Hej alla!
En fråga från en nykomling.
Ska åka till Thailand den 19 April till 3 Juni, måste jag ha visum eller kan jag förlänga på immigration med 30 dagar eller kan man bli nekad att gå ombord på Arlanda?
Du bör ha en biljett ut ur landet för kan bli stoppad och inte komma med planer Enklare att söka turist visa innan du åket och då räcker det med en t/r biljett på 90 dagar Är billigare med att söka turist visa än att gå till Im i Thailand och söka 30 dagar extra

Du bör ha en biljett ut ur landet för kan bli stoppad och inte komma med planer Enklare att söka turist visa innan du åket och då räcker det med en t/r biljett på 90 dagar Är billigare med att söka turist visa än att gå till Im i Thailand och söka 30 dagar extra
Menar en biljett inom 30 dagar ut ur landet om du inte har visum

Menar en biljett inom 30 dagar ut ur landet om du inte har visum
Ska inte behövas, en tor biljett bör du ha eller en biljett ut ur landet.
Behöver inte vara inom 30 dagar.

Får du frågor vid incheckningen är det bara att säga att du tänker förlänga på IM eller göra en visarun alternativt resa vidare i Asien.

Gjorde en visumansökan, får se om den hinner komma innan resa, om inte så får jag se till att skaffa en biljett till närliggande land för en mini semester. Tusen tack till er för hjälpen.

Gjorde en visumansökan, får se om den hinner komma innan resa, om inte så får jag se till att skaffa en biljett till närliggande land för en mini semester. Tusen tack till er för hjälpen.
Fast. Vilken visum ansökan gjorde du då?

Ett turistvisum kräver utresebiljett.

Fast det är väl i första hand flygbolaget, eller deras check in handling agent, som stoppar dig.

Fast har inte du nån gång, under 10 år, rest in med visum då det inte krävs biljett ut?
Alla gånger med returbiljett som är daterad 6-9 månader bort, de flesta gånger med visum endast 60 dagar.
Fått frågan flera gånger vid incheckning och dom nöjer sig med svaret att jag förlänger på plats.

Alla gånger med returbiljett som är daterad 6-9 månader bort, de flesta gånger med visum endast 60 dagar.
Fått frågan flera gånger vid incheckning och dom nöjer sig med svaret att jag förlänger på plats.
Har man visum "behövs" ingen retur / utresa

Frågeställaren har inget visum.

Och det är primärt incheckning som kan bli problem inte thailändska myndigheterna.

Tidigt 90 tal kunde de dock fråga i immigrationen efter "retur ticket".

Har man visum "behövs" ingen retur / utresa

Frågeställaren har inget visum.

Och det är primärt incheckning som kan bli problem inte thailändska myndigheterna.

Tidigt 90 tal kunde de dock fråga i immigrationen efter "retur ticket".
Fel, med ett turistvisum på 60 dagar kan det bli stora bekymmer med en enkelbiljett vid incheckning.

Det har många råkat ut för.

Fast. Vilken visum ansökan gjorde du då?

Ett turistvisum kräver utresebiljett.
Det hette Tourist Visa (TR) Tourism/Leisure activities.
Bokade ett bra tag sen, dit 19 April och hem 3 Juni och trodde att man fick 45 dagar vid ankomst, men nu har dom ändrat till 30 dagar igen.

Hur länge sedan är det som du åkte från Sverige till Thailand med billjet längre än 30 dagar och inget visum

Biljetter kan vara ett halvår efter visumets giltighetstid.

Så här skrev du Har man visum "behövs" ingen retur / utresa och det är inte klara besked till ovana resenärer.
Du behöver varken varken visum eller biljett varken ut eller verkar det som.

Vad gäller????

Liknande trådar

Tillbaka
Topp