Värmebölja i Thailand

The Thai Meteorological Department has forecast that Krabi will be the hottest place in the nation on Sunday, with its heat index hitting 54.2ᵒ Celsius.
TAT siffror. För att uppnå dessa så måste man sitta på stranden i solen, utan paraply. har sett en del turister göra detta många gånger. Sen framåt kvällen, ser man dem helt sönderbrända! Idioter.

TAT siffror. För att uppnå dessa så måste man sitta på stranden i solen, utan paraply. har sett en del turister göra detta många gånger. Sen framåt kvällen, ser man dem helt sönderbrända! Idioter.
Dom har nog rätt om folk förstår vad heat index betyder.
Heat index är den temperatur som kroppen upplever det som med luftfuktigheten kombinerat med lufttemperaturen.
Dom menar inte lufttemperatur, det är den du avläser på termometern samt som uppges i en väderprognos.

"The heat index, also known as the apparent temperature, is what the temperature feels like to the human body when relative humidity is combined with the air temperature. This has important considerations for the human body's comfort. When the body gets too hot, it begins to perspire or sweat to cool itself off."

Dom har nog rätt om folk förstår vad heat index betyder.
Heat index är den temperatur som kroppen upplever det som med luftfuktigheten kombinerat med lufttemperaturen.
Dom menar inte lufttemperatur, det är den du avläser på termometern samt som uppges i en väderprognos.

"The heat index, also known as the apparent temperature, is what the temperature feels like to the human body when relative humidity is combined with the air temperature. This has important considerations for the human body's comfort. When the body gets too hot, it begins to perspire or sweat to cool itself off."
Samma sak som köldeffekt fast tvärtom. Enkelt uttryckt! Om jag inte är helt ute och turnerar.

Stockholm har nu enligt vädret en luftfuktighet på 74% och 0 grader.
Var -7 grader och 76% luftfuktighet vill jag minnas förra veckan.

Screenshot_20230409_063401_Chrome.jpg

Var -7 grader och 76% luftfuktighet vill jag minnas för
Var -7 grader och 76% luftfuktighet vill jag minnas förra veckan.

Screenshot_20230409_063401_Chrome.jpg
Men nu snackar du väl relativ fuktighet vilket är det som det brukar rapporteras om och inte den verkliga lufultigheten ?

Ja mitt i den, enligt flera skribenter som inte sitter i Thailand, den 50 gradiga värmen så kör vi hemmamatch Pattaya United !

IMG_20230409_180003.jpg

Hej

The Thai Meteorological Department has forecast that Krabi will be the hottest place in the nation on Sunday, with its heat index hitting 54.2ᵒ Celsius.​

The second hottest place in Thailand will be Bangkok’s Bang Na district, where temperatures are expected to soar to 50.2ᵒC.

The other three hottest areas in the country are Phetchabun (44.3ᵒC), Chonburi (43.2ᵒC), and Nakhon Ratchasima’s Chok Chai district (41.3ᵒC).

Mvh isan lover
Vad är ett "Heat Index"?? Hade det inte varit mer informativt att bara tala om hur varmt det kommer att bli?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp