När och Varför åkte ni till Thailand första gången?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
För min del var det som så att jag skulle till Austarlien 1992. Jag åkte med Thai, så när vi bokade så bestämdes det att vi stannar i bangkok på hemvägen.
Det blev ett stop på 3 veckor som jag flackade runt i Bangkok, Koh samui,Pattaya och även 5 dagar i Vietnam (Saigon).
Efter det så har jag återkommit till thailand i genomsnitt en gång per år sen dess. :)

För min del var första gången på Phuket 1994. Vi bodde på Karon Beach.

Detta var efter en rundresa i Singapore / Malaysia. Det fanns inte så många hotell i Karon på den tiden, men det var riktigt trevligt. :smile:

Berralund :wai:

Jag var där första gången -89 Phuket Kata beach och Patong 30 dagar, BKK, och chaimai totaltid 5 veckor..

Sambon hade varit i Thailand 99 och 00 och sommaren 2007 blev suget för stort så hon frågade om vi inte kunde åka. Dittills tyckte jag att Thailand låg långt borta och dessutom hade jag sen några år tillbaka problem med kistan. (ingen gallblåsa) Men just den dagen sa jag "javisst". Hade inga större förväntningar, och undrade innan resan när jag surfade på nätet vad det kunde vara som gjorde att så många var lyriska över landet. Nu vet jag...nu åker vi en gång per år, ca en månad, och jag älskar det. Jag har dessutom efter totalt maghaveri 2009 tagit modet till mig och gått till doktorn, vilket resulterade i att jag fick en medicin som gör att jag numer funkar normalt! :thumbsup:
Vi siktar på halvårsboende i framtiden. 8)

89 bkk koh samui, koh phangang, sen vidare jorden runt. Har återkommit cirka 15ggr

89 var första gången och vi kombinerade semester och att hämta min sambos 4 barn.Sen dess har jag älskat Thailand och hoppas att i framtiden kunna bo där halvårsvis

Åkte till Thailand första gången 2004 för att fira min 30 att jag fyllde 30....sen dess e jag helt torsk på det mesta där.

Hängde på några polare till Pattaya 2002. Blev hooked ganska omgående vilket resulterat i ett 10-tal ytterligare besök i landet. :wai:

Själv hade jag tänkt dra till Brazilien men det var ingen som ville följa med. Erbjöd mig att pröjsa både flyg och hotell men man hade allt för torra polare eller så kunde dom inte ta ledigt.
Tänkte att jag skulle dra ensam till Dubai och sura på Burj al Arab i en vecka eller två.
Strax innan jag tänkte boka biljetten ringde en polare och frågade om jag skulle med på en resa. Visst sa jag, utan att veta vart vi skulle. Efter några veckor så kom jag mig för att fråga vart vi skulle. Svaret var Thailand och min spontana reaktion var...jävla amatör.
Som tur var nämnde jag inte det högt dör honom för det hade man fått äta upp idag.

MVH amatören

"legolas " sa:
andrejsdenruskige, kul med hur livet ställer till det för oss, eller skall man säga fixar till det för oss. Kul att höra hur det var för dig i alla fall.

För mig själv så var det som så att jag hade en kompis som jag visste var vansinnigt sugen alltid att åka till Thailand och han åkte dit 2-3 ggr varje år. Jag var för matt att lyssna på allt tjötet om Thailand hit och dit.

Efter kanske 5-6 år (2008), så frågade han återigen, och nu var det mer intensivt för hans respolare, en gammal barndomskamrat, hade dött härnere i Thailand. Och nu visste frågandet inga gränser. Till slut efter att ha slingrat mig i säkert 4-5 månader, så sade jag till honom OK din linslus, jag hakar på om jag vinner på travet den närmasta tiden, annars har jag inte råd.... detta var på söndagskvällen.

På tisdagskvällen så vann jag 20.000:- på V65 tack vare Jorma Kontio satte en 20:taggare i sista loppet. Kl. 22.00 efter TV sändningen så ringde jag upp fanskapet och berättade, han sov ju, men jag väckte gärna upp honom. Och jädrar va glad han blev, han ville aldrig sluta prata trots att klockan hade för länge sedan passserat hans "bedtime".

Så gick det till.... och efter 3 månader och 3 resor inom den korta tidsrymden, så packade jag allt jag hade av värde, alltså inga jädra möbler och sån skit. Och stack iväg utan skyddsnät. Allt har löst sig till det bästa. Hittade en kanontjej ganska snabbt och vi bosatte oss i hennes hemstad (strax utanför i alla fall).

Låter helt suveränt Legolas :thumbsup:

Helt rätt inställning. Det finns för många tröttmössor som bara ser problem och skit.

Vi var fyra unga smala män -95 var ens far (Pattaya veteran) skulle minsann visa oss hur jävla fint Thailand var.
Så vi åkte dit och tyckte minsann horor var äckliga och det var en massa pedofiler där nere.
Vi gav den jobbiga bellboy snubben på Lek hotell 11 bath i dricks (vi hade NOLL koll)

Första dagen såg vi en äldre man med en liten flicka och sa nu ger vi den jäveln stryk, visade vara en svensk som var ute och knatade med sin hasiphasip dotter. :thumbsup:

Kan väl tillägga att ingen av oss sov ensam första natten...

Själv klarade jag fyra dagar i Railay Beach sen slog lappsjukan in HÅRT så jag och en av killarna tog oss tillbaks till Pattaya. ::)

Har väl en +30 resor sen dess och Pattaya har varit basen rest runt lite men inte på senare år, blivit för gammal och bekväm (36: ))

"Wwax " sa:
Vi var fyra unga smala män -95 var ens far (Pattaya veteran) skulle minsann visa oss hur [¤#@@¤%] fint Thailand var.
Så vi åkte dit och tyckte minsann horor var äckliga och det var en massa pedofiler där nere.
Vi gav den jobbiga bellboy snubben på Lek hotell 11 bath i dricks (vi hade NOLL koll)

Första dagen såg vi en äldre man med en liten flicka och sa nu ger vi den jäveln stryk, visade vara en svensk som var ute och knatade med sin hasiphasip dotter. :thumbsup:

Själv klarade jag fyra dagar i Railay Beach sen slog lappsjukan in HÅRT så jag och en av killarna tog oss tillbaks till Pattaya. ::)

Har väl en +30 resor sen dess och Pattaya har varit basen rest runt lite men inte på senare år, blivit för gammal och bekväm (36: ))

hehe underbart. Jag har ungefär samma berättelse men minus 15 resor då :)

"Wwax " sa:
Vi var fyra unga smala män -95 var ens far (Pattaya veteran) skulle minsann visa oss hur [¤#@@¤%] fint Thailand var.

Wwax,

Som din första erfarenhet av Thailand, så ser det nog ut för många. :)

Min första gång i thailand för snart 24 år sedan. Då åkte jag med en kompis som varit världen över.
Han pratar ofta om hur kul det var att resa med mig. Det hände något minnesvärt varje kväll i 5 veckor. Mest positivt roliga saker.. Men även en del fadäser :)

:wai:
Första gången för mig var samma år(2002), när jag fyllde 40år, beslutet att köpa en resa istället som 40års present till mig själv, togs efter ingen av mina 3 syskon hörde av sig och sa grattis, september samma år stack jag.
Den 2 veckors resan gjorde att jag älskade thailand och ville tillbaka snabbt som faan!!!

Va där 89 me farsan första gången han en gammal sjöman hade seglat runt i dom flesta hamnar i asien o ville visa pattaya för mi:)
förstår inte varför :angel:

sen har han ju visat mi andra ställen me men de hör inte till detta forum ;)

Första gången var 2005 ..... då följde jag med brorsan och hans dåvarande Thailändska fru upp till Nong Khai ..... där hennes föräldrar bodde i ett fint hus c:a 100 meter från Mekongfloden.
Bodde ochså ett litet tag i lånat hus i Phatum Thani ..... en förort till Bangkok.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp