Så Kurant nu väntar jag bara på din ursäkt för att du sade att jag hittade på.....Men den kommer nog aldrig, är du karl för din hatt eller??
Dessutom så undrar jag för mig själv i mitt egna stilla inre varför du håller en sådan profil i detta, speciellt efter det att jag läste den kommentaren om att by-shopen skulle ägas av en falang/thai "Ty där är inte marknadsekonomi så viktig, bara status"
Fel av dig, grovt fel.... det är fullständigt helt tvärtom skall du veta. Thai har NOLL kläm på marknadsekonomi, och där handlar det enbart om status, så blanda inte in falang i detta, det blir bara ännu mer fel för dig...
Men kul att höra att du kör dina turer med din moped mellan
stor-städerna i Isaan,,, Försök nån gång att ta dig ut på landet ibland, kan vara rätt kul faktiskt, och kommer du nästa gång du kommer till Thailand, i närheten av Chaiyaphum, så hör av dig för sjutton, så bjuder jag på lunch med Archa, fattigpensionär du vet, har det inte lätt här i livet..
Prisrapport hittills då;
Byn; Nong Nasaeng prov. Chaiyaphum 55 baht LEU + 55 baht Chang
Byn Nong Ma, prov. Khorat 55 baht LEO + 53 baht Chang
Byn Nong Sang, prov. Chaiyaphum 55 baht LEO + 54 baht Chang
Tesco Lotus, Chaiyaphum 55 baht LEO + 53 baht Chang
Detta var single-öl på Tesco, vid köp av en kartong med 12 st stora flaskor, så kostade den kartongen 568 baht, alltså runt 47 baht per flaska för Chang då..