Hur ser Thailändare på Faranger?

Man slutar till sist att le när ingen annan ler tillbaka.

Antingen tror folk att man är utvecklingsstörd eller berusad.

Ler man åt en svensk tjej tror hon man bara är ute efter att få henne i säng.

Så man slutar le.

BTT
?
Gäller det alla svenska tjejer eller ett fåtal?
Vad säger din sambo om det? Tror hon att alla män vill ha henne i säng om hon får ett leende?

?
Gäller det alla svenska tjejer eller ett fåtal?
Vad säger din sambo om det? Tror hon att alla män vill ha henne i säng om hon får ett leende?
Håller med dej där har lätt för att le och prata med,även tjejer men tror ingen tror att jag vill få dom i säng. Ok vissa vore inte fel men
min fru har en stark vänsterswing så jag vågar inte mer än tänka lite ;)

Så man slutar le.

BTT
Det beror nog på! Jag har garanterat aldrig blivit bedömd som utvecklingsstörd eller en dreglande bock bara för att jag ler. Men ögonen säger en hel del också naturligtvis. Ser dom hungriga ut när du ler åt en tjej så...

Nej, leenden funkar alldeles utmärkt i Sverige också om det sker naturligt. Det är min erfarenhet. Jag ler oftast utan att tänka på det.

Så man slutar le.

BTT
Ja den där creepy gubben som morsar och ler åt tonnårstjejer när han passerar skolgården lever nog farligt i Sverige....

Ja den där creepy gubben som morsar och ler åt tonnårstjejer när han passerar skolgården lever nog farligt i Sverige....

Ja och särskilt om han bor i ett mindre samhälle.

När jag bodde i ett litet samhälle i Skåne för ett antal år sen var där en man som blev utpekad som pedofil enbart på att rykten gick i byn.

Han tvingades flytta efter ett tag.

BTT

Ja inte sjutton går jag förbi en skolgård och ler hungrigt mot tonårstjejer och det gör säkert inte Brodern heller.
Då blir min fråga till dig var tusan går du runt och bjuder på hungriga leenden. Sen blir mitt råd till dig att nästa gång försök med ett vanligt trevligt leende för det har inga generationsgränser så ska du se att det går bättre.

Mmmm

istockphoto-1165322649-1024x1024.jpg

Då blir min fråga till dig var tusan går du runt och bjuder på hungriga leenden. Sen blir mitt råd till dig att nästa gång försök med ett vanligt trevligt leende för det har inga generationsgränser så ska du se att det går bättre.
Jag skrev att jag inte ler hungrigt. Vem f*n går runt så? Man behöver inte gå runt och se sur och vresig ut hela tiden som jag känner mig nu efter din kommentar. :angel_transparent:

Jag minns mycket väl vad jag skriver beroende på att allt jag berättar är sant.

En lögnare har svårare för att komma ihåg saker.

BTT
Du skrev i en annan tråd att hon du pusslade med om det nu var Gee eller Ya inte skickade hem pengar till mamma för hon hade egen business men senare skrev du att mamman skickat iväg någon släkting för att leta rätt på dottern för hon slutat att skicka hem pengar.

Tror det beror mest på en själv, visst kan jag köpa att de i ställer för att erkänna ett misstag bara flinar, eller bara lämnar om de råkar ut för "Naa siaa" loosing face. Jag har nog aldrig i alla fall personligen vad jag kan minnas haft problem med Thaifolk. Däremot sett en hel del dryga Faranger, då ofta på fyllan fått problem. Är man stor i käften, händer man ser i Pattis när Faranger intar alkohol. Då får man stå sitt kast, kan sluta riktigt illa.
Thailändare är ena fega kräk när det gäller att puckla på faranger för då kommer de flockvis, har sett det några gånger i Pattaya.

Tror det var i Thailändsk språkbok jag läste att det Thailändska leendet är gammal sed och var för att visa att man hade fredliga avsikter om man tex mötte någon på vägen från en annan by.
Inget med glada och lyckliga att göra utan ett tecken för att visa att man kom i fred och inte ville ha bråk.
Verkar ju helt logiskt, man känner sig bättre till freds om man möter en glad person än en som ser förbannad ut.

Varför lättlurad? Det är ett känt faktum att människan mår bra av att få ett leende emot sig likaväl som att ett gott skratt förlänger livet. Endorfiner frigörs och det mår vi bra av. Så thailändarna har helt rätt, här i Sverige ler och skrattar vi alldeles för lite.
Helt riktigt det har jag märkt när jag lett och tilltalat en person i Sverige jag inte känt så har de tittat som om jag varit en utomjording.

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ
A
Svar
4
Visningar
6 K