Hur ser Thailändare på Faranger?

Hej

Personligen ser jag ingen större skillnad på när en fattig thailändare visar upp pengar vid ett bröllop, begravning eller insamling mot att en forummedlem offentliggör sin inkomst, tillgångar, investeringar, redovisar pensioner eller lägger in foto på sina inköpta prylar o.s.v.

Vi människor är nog mer lika varandra än vi ibland tycks tro även om vi har olika hudfärg, kommer ifrån andra kulturer och har helt olika förutsättningar.

Mvh isan lover
Ja men det är väl inget som gemene forummedlem gör att jag visar inkomst är inte samma att något gemene svensk gör, jag är mer ett undantag på forumet, är väl en till men klar minoritet är vi.

Det ena ger ju det andra…..
Det är ju lätt att bli lika fattig som dessa bara man agerar lika korkat.
Jag förstår inte tjusningen i det
Hej

Jag har också funderat på detta, min slutsats blev att det är något som delvis lever kvar sedan tiden som jägare och samlare, på den tiden delade gruppen gemensam det man fick tag på, sen har nog Buddismen en del i detta också,det ger karma att vara generös, dela med sig och att inte vara egoistisk.

Samtidigt är det ju tur att det fungerar så här i byar där familjer har ojämna inkomster under året och i värsta fall inga inkomster alls, att då släkt och grannar delar med sig och bjuder varandra på mat m.m är ju viktigt, annars skulle ju många äldre och barn tvingas att gå utan mat i perioder.

Mvh isan lover

Ja men det är väl inget som gemene forummedlem gör att jag visar inkomst är inte samma att något gemene svensk gör, jag är mer ett undantag på forumet, är väl en till men klar minoritet är vi.
Fast jag har bättrat mig tycker jag, var ju sådant liv från alla jantar så försöker hålla lägre profil 555555.

Hej

Jag har också funderat på detta, min slutsats blev att det är något som delvis lever kvar sedan tiden som jägare och samlare, på den tiden delade gruppen gemensam det man fick tag på, sen har nog Buddismen en del i detta också,det ger karma att vara generös, dela med sig och att inte vara egoistisk.

Samtidigt är det ju tur att det fungerar så här i byar där familjer har ojämna inkomster under året och i värsta fall inga inkomster alls, att då släkt och grannar delar med sig och bjuder varandra på mat m.m är ju viktigt, annars skulle ju många äldre och barn tvingas att gå utan mat i perioder.

Mvh isan lover

Hade man lärt sig att planera både det ena och det andra så hade man nog inte haft så stora problem.
Hade man planerat lika duktigt som en thailändare när man bor i kautokeino så hade man varit död innan första vintern hade gjort sitt intåg.

Hade man lärt sig att planera både det ena och det andra så hade man nog inte haft så stora problem.
Hade man planerat lika duktigt som en thailändare när man bor i kautokeino så hade man varit död innan första vintern hade gjort sitt intåg.
Hej

Så kan det kanske vara, men så har vi ju det där med tradition, kultur och sedvänjor som sitter djupt rotade, men en viss förändring sker ju över tid, det har jag själv märkt genom åren, men det känns ändå avlägset att dom ska nå vår nivå.

Kanske är det inte helt nödvändigt eller ens önskvärt heller att dom ska bli lika planerande och egoistiska som oss, vår jakt på prylar, egendom och rikedom gör ju att en stor del av våra liv blir något av en transportsträcka i väntan på pensionen då vi ska göra allt det som vi inte har haft tid för innan.

Något mellanting mella deras sätt att tänka, planera och leva och vårt vore kanske det bästa.

Mvh isan lover

Det är nog lika lätt att förlora någon om man är för svartsjuk, kommer aldrig att bli så hunsad att jag inte får titta eller le åt någon annan kvinna.
Tro sjutton att tjejerna är svartsjuka i barområderna, dekan ju förlora en inkomstkälla.

Man behöver inte vara hunsad för att respektera andras tankar och känslor.

Svartsjuka bottnar ofta i dålig självkänsla och då blir det ju inte bättre av att man struntar i dom känslorna.

Men många gubbar kör ju över sina damer. Inte minst gubbarna med thaifruar.

Har sett så många ex i Pattaya på karlar som nästan släpar dom stackars thaitjejerna i smutsen inte minst på fyllan.

BTT

Hej

Jag upplever det faktiskt inte så, jag har enda sedan starten generellt sett uppfattat Thailändare som mer sociala och lättsamma än västerlänningar, det planeras mindre och man missar nästan aldrig en chans att festa och umgås.
Man skrattar, ler och är så lättroade att falanger ibland uppfattar dom som barnsliga och lite naiva, men själv tycker jag att det är lite charmigt och att det känns befriande att inte alltid ta allt så seriöst och allvarligt.

Mvh isan lover
Instämmer helt, men vi måste haft tur tror jag, hahaha :love_transparent:

Som faranng har man oändligt plånbok och är snål om man inte förstår det men dock hos tjejens släktningar har det gått hem att vi har begränsningar. Luktar illa men det är förståeligt, under andra världskriget kunde japsar lukta till sig till oss för vi utsöndrar äggvite eller mjölksyra i svett kommer inte ihåg som ingen annan folkgrupp har problem med.

Svartsjuka bottnar ofta i dålig självkänsla och då blir det ju inte bättre av att man struntar i dom känslorna.

Har sett så många ex i Pattaya på karlar som nästan släpar dom stackars thaitjejerna i smutsen inte minst på fyllan.

BTT
Respekten ska väl vara från båda håll i ett förhållande, din sambo verkar ju inte respektera dig för du fick ju inte en prata med Sakhon som var i Thailand för 10 är sen.

Möjligt att de kör över dem i Sverige men skulle de göra det i Thailand så kan råka riktigt illa ut.

Har aldrig sett någon farang släpat någon tjej i smuten, de skulle nog få en hög med moppetaxiförare över sig då.

Hej

Så kan det kanske vara, men så har vi ju det där med tradition, kultur och sedvänjor som sitter djupt rotade, men en viss förändring sker ju över tid, det har jag själv märkt genom åren, men det känns ändå avlägset att dom ska nå vår nivå.

Kanske är det inte helt nödvändigt eller ens önskvärt heller att dom ska bli lika planerande och egoistiska som oss, vår jakt på prylar, egendom och rikedom gör ju att en stor del av våra liv blir något av en transportsträcka i väntan på pensionen då vi ska göra allt det som vi inte har haft tid för innan.

Något mellanting mella deras sätt att tänka, planera och leva och vårt vore kanske det bästa.

Mvh isan lover

Deras jakt på prylar är lika hög som våran jakt på prylar. Skillnaden är endast ekonomiska förutsättningar.
Det blir lite hypotetiskt

BTT
När såg du detta, 70 talet ? Jag får lite märkliga vibbar när jag läser dina inlägg om Pattaya samt Faranger och barer, tror inte att du har det minnet du försöker slå i oss, det var ju ett decinnium sen du var där. Du tror att livet och utvecklingen står stilla i Pattis? Det är som jag ser det mer och mer Thaitjejerna som styr drar med sig farangen med järnhand , min åsikt

Respekten ska väl vara från båda håll i ett förhållande, din sambo verkar ju inte respektera dig för du fick ju inte en prata med Sakhon som var i Thailand för 10 är sen.

Möjligt att de kör över dem i Sverige men skulle de göra det i Thailand så kan råka riktigt illa ut.

Har aldrig sett någon farang släpat någon tjej i smuten, de skulle nog få en hög med moppetaxiförare över sig då.

Jag har suttit vid stenbordet och vid otaliga tillfällen fått sällskap av både svenska och tyska och norska karlar med damsällskap och efter några groggar blev dessa herrar riktigt otrevliga mot sina damer.

En norrman skrek på tjejen att hon var söt i yngre dagar när dom träffades men numera är du enbart ett fett äckel. Sånt varje kvinna älskar att höra.

BTT

När såg du detta, 70 talet ? Jag får lite märkliga vibbar när jag läser dina inlägg om Pattaya samt Faranger och barer, tror inte att du har det minnet du försöker slå i oss, det var ju ett decinnium sen du var där. Du tror att livet och utvecklingen står stilla i Pattis? Det är som jag ser det mer och mer Thaitjejerna som styr drar med sig farangen med järnhand , min åsikt

Finns säkert tjejer som via div hot och annat får sin vilja fram men det finns gott om manliga översittare på gatorna i Pattaya.

Karlar som aldrig skulle hitta en normal svensk tjej.

Visst är det härligt att få maten serverad varje gång man kommer hem från jobbet och få huset städat och sina kläder tvättade och disken uppdiskad.
Vill man ha sex får man det oftast utan problem.

För övrigt var jag i Pattaya i mars 2016
BTT

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ
A
Svar