Hur ser Thailändare på Faranger?

Du skrev i en annan tråd att hon du pusslade med om det nu var Gee eller Ya inte skickade hem pengar till mamma för hon hade egen business men senare skrev du att mamman skickat iväg någon släkting för att leta rätt på dottern för hon slutat att skicka hem pengar.
Nej Gee hade inte slutat att skicka hem pengar och jag skrev att jag uppfattade det som att skällde på Gee när han blivit på fyllan för hon grät och lämnade rummet. När jag frågade varför hon grät och stack iväg ut svarade hon att han speak no good. Jag fick ju aldrig reda på vad det handlade om egentligen och struntade i det. Men några veckor senare försvann Gee och kom inte mer tillbaka så jag antog att det hela handlade om att betala någon någonting. Några år senare såg jag henne jobba i baren igen.
BTT

?
Gäller det alla svenska tjejer eller ett fåtal?
Vad säger din sambo om det? Tror hon att alla män vill ha henne i säng om hon får ett leende?
Min fru blir sotis om jag ler åt Thaikvinnor/tjejer/ samt även Svenska, men det struntar jag i :) Då får hon väl bli det, jag vet leendet avser och inte är det för att få till det med dem utan för att vara normalt vänlig

Din fru kanske inte är rädd att förlora dig? Annars brukar ju thaikvinnor vara jäkligt svartsjuka åtminstone dom i barområdena.
BTT
Det är nog lika lätt att förlora någon om man är för svartsjuk, kommer aldrig att bli så hunsad att jag inte får titta eller le åt någon annan kvinna.
Tro sjutton att tjejerna är svartsjuka i barområderna, dekan ju förlora en inkomstkälla.

80% av Thai tänker bara på pengar.
Hej

Det kan ju bero på att en stor del av Thailändarna har alldeles för lite pengar, drygt 15 miljoner har välfärdskort som ger lite hjälp till det nödvändigaste, men trots detta tycker jag personligen att pengar ändå verkar betyda mindre för dom än det gör för dom flesta svenskar.

Vi västerlänningar är väl generellt mycket mer planerande, noggranna och strukturerade när det gäller pengar, vi tänker oss för lite mer innan vi spenderar och dom pengar vi har använder vi till oss själva, den som ger bort saker och pengar betraktas nästan som dum.

Där finns det enligt mig en skillnad mot Thailand där saknas nästan planering och framförhållning helt, även relativt fattiga människor slaktar sin sista tupp eller gris och bjuder helt obekymrad grannarna på middag utan att fundera på vad dom ska äta imorgon.

Många Thailändare lever för dag för dag medans vi svenskar helst planerar månadsvis eller längre.

Mvh isan lover

Hur stor är procenten här på TS som bara tänker på pengar, många är dom.
Hej

Ja där slog du huvudet på den berömda spiken, många här på forumet spelar helt klart i en mycket högre division när det handlar om att tänka på pengar än alla Thailändare jag känner.

Mvh isan lover

Hej

Ja där slog du huvudet på den berömda spiken, många här på forumet spelar helt klart i en mycket högre division när det handlar om att tänka på pengar än alla Thailändare jag känner.

Mvh isan lover
Fast våra egna ihoptjänade pengar.
Och thai där skall det visas upp, skall läggas foton på fb när man håller sedlar, skall visas på brölopp, begravningar, insamlingar, samlar man in pengar skall det gås parad med pengaträdet och visa upp.
Svenskar i gemen visar inte upp pengar som thai, tvärtom i Sverige råder jantelagen och säger man vad man tjänar blir det ett jäkla liv, själv råkat ut för några gngr på forumet ;)

Hej

Det kan ju bero på att en stor del av Thailändarna har alldeles för lite pengar, drygt 15 miljoner har välfärdskort som ger lite hjälp till det nödvändigaste, men trots detta tycker jag personligen att pengar ändå verkar betyda mindre för dom än det gör för dom flesta svenskar.

Vi västerlänningar är väl generellt mycket mer planerande, noggranna och strukturerade när det gäller pengar, vi tänker oss för lite mer innan vi spenderar och dom pengar vi har använder vi till oss själva, den som ger bort saker och pengar betraktas nästan som dum.

Där finns det enligt mig en skillnad mot Thailand där saknas nästan planering och framförhållning helt, även relativt fattiga människor slaktar sin sista tupp eller gris och bjuder helt obekymrad grannarna på middag utan att fundera på vad dom ska äta imorgon.

Många Thailändare lever för dag för dag medans vi svenskar helst planerar månadsvis eller längre.

Mvh isan lover

Det ena ger ju det andra…..
Det är ju lätt att bli lika fattig som dessa bara man agerar lika korkat.
Jag förstår inte tjusningen i det

Och thai där skall det visas upp, skall läggas foton på fb när man håller sedlar, skall visas på brölopp, begravningar, insamlingar, samlar man in pengar skall det gås parad med pengaträdet och visa upp.
Svenskar i gemen visar inte upp pengar som thai, tvärtom i Sverige råder jantelagen och säger man vad man tjänar blir det ett jäkla liv, själv råkat ut för några gngr på forumet ;)

Åhnej! Thailändare är så blygsamma när det kommer till att visa upp stålar.

I Thailand tycker jag mig ofta se att man har mentaliteten ”Andras motgång är mer värd än egen framgång” i tillägg.

Hej

Personligen ser jag ingen större skillnad på när en fattig thailändare visar upp pengar vid ett bröllop, begravning eller insamling mot att en forummedlem offentliggör sin inkomst, tillgångar, investeringar, redovisar pensioner eller lägger in foto på sina inköpta prylar o.s.v.

Vi människor är nog mer lika varandra än vi ibland tycks tro även om vi har olika hudfärg, kommer ifrån andra kulturer och har helt olika förutsättningar.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ
A
Svar
4
Visningar