När skall nästa resa bli av?

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Johann Bergstrand, 26 december 2015.

1. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Hoppas ni får härlig ledighet i Khao Lak samt så mycket sol ni vill ha. Det blir nog härligt.

Kycklingen gillar detta.
  2. Berralund

Berralund Forumveteran

Han som äger stället som @Kycklingen brukar bo på är gammal sjöman, det borgar för kvalitet är jag säker på. Med andra ord, jag är avundsjuk!

Långeman och Kycklingen gillar detta.
  3. Långeman

Långeman Forumveteran

Dessutom stor och trygg,samt pratar ett genuint språk. 5555

Kycklingen, Nam Falang och Berralund gillar detta.
  4. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

Känner du han privat? Din beskrivning stämmer verkligen in på honom.

5. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

Nu har det blivit dags igen för ännu en kort resa, vi åker d 31/3 och hem redan d 15/4.

gunnarg, magunnar, Micke.T och 1 annan gillar detta.
  6. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Vi åker 1/5 från Kastrup 3300kr/pers kunde inte motstå, hem 30/5
    Skall bli spännande att dra igång bygget vilket vi skulle gjort till hösten blir nog en tripp då också;)

Nam Falang, Janne, magunnar och 3 andra gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Janne

Janne Gäst

Ha det så trevligt på era resor till värmen.

Kycklingen och Micke.T gillar detta.
  9. kurant

kurant Forumräv

Nästa resa blir i Juni efter att ha varit hemma i 5 veckor, men vi ska skippa Thailand och prova en månad i Filippinerna.
    Håller på att bli less på Thailand i många avseenden, vi trivs bra men landet känns otryggt på något sätt, det har inte någon positiv utveckling just nu som passar oss för att våga ta steget fullt ut och bosätta sig här.
    Inveckning är kanske rätta ordet.

Verkar som att mer saker kommer att kompliceras för utlänningars möjligheter att bo här.
    Lite Kalle Anka stuk på både IM och regering.

Men efter en tid i sunkigare Filippinerna längtar man nog tillbaka till Thailands unika trafik och dess logik. ;)

Nam Falang, Janne, Berralund och 2 andra gillar detta.
  10. Jonas

Jonas Forumveteran

Har du stött på några problem med im när du försökt bo här nere eller läser du för mycket negativitet på forum, vad är det som har blivit så mycket svårare?
    Dom regler dom har stramat åt är ju bara vettiga, inte många länder utanför Europa det är så lätt för oss att flytta till.

kurant gillar detta.
  11. kurant

kurant Forumräv

Det är sånt man läser på forum i första hand, själv har jag inte råkat för några problem alls.
    Jag har ju inte samma erfarenheter som de som bott här på heltid i ett sekel.

Men jag har inte gått ”all in” än.

Har dock en magkänsla att mer regler kommer att stamas åt, mer byråkrati.
    Har även träffat många som har enormt svårt att få sina pensioner att duga åt Thailändska myndigheter.

Höjs kraven ytterligare på medel som pensioner, försämrad kurs och skattehöjningar hemma så går flyttlassen kanske åt andra hållet.

12. Jonas

Jonas Forumveteran

Ja är det sådana saker som oroar så är la det bättre att satsa på solkusten i Spanien så du inte sitter här nere och ångrar dig och gnäller.
    Har du inte Thaifru eller annan anknytning till Thailand och tycker att det inte är så bra här skall du verkligen inte flytta ner, helst inte om du är osäker på om pensionen kommer räcka till.
    Hade hoppat över hela Asien isåfall och hittat nåt ställe i Europa istället eller stannat i Sverige där man vet var man får för kronan.

Själv lever jag väl på något rosa moln men jag tycker livet här nere är oftast rätt oproblematiskt, men jag ser ju inte heller allt som måste fixas som ett problem ;)
    Myndigheterna här nere är lättare att ha att göra med än i Sverige, i Sverige får du knappt tag i den myndighet du vill tala med.

Bossej och Birger gillar detta.
  13. kurant

kurant Forumräv

Så länge jag slipper skaffa en thaifru för att få vistas här är jag nöjd. :);)

Där går gränsen.............

Sparks, Nam Falang och gunnarg gillar detta.
  14. Jonas

Jonas Forumveteran

Är nöjd med min fru........
    Ser inga kulturella problem där heller, men kanske för att jag skiter i det mesta som jag ser allt så oproblematiskt och trivs här nere så mycket bättre än jag gjorde i Sverige ;) i Sverige trivdes jag inte alls när man blev äldre.
    Sist jag var i Sverige fick jag ju nästan ångest, nä fy och usch det landet passar inte mig längre, har inget att hämta där.
    Skulle jag behöva lämna Thailand så flyttar jag nog någon annastans än sätter mig i en lägenhet i Sverige, dumburkens Mecka.

Last edited: 23 mars 2017
    Bossej, NilsG, pontiac-51 och 1 annan gillar detta.
  15. Jonas

Jonas Forumveteran

Nu har jag fått min flygbiljett på mailen, flyger på Onsdag, Kristiansund-Oslo-Doha-Bangkok.

Berralund gillar detta.
  16. NilsG

NilsG Forumräv

Länge kvar men redan köpt resa med Finnair A350 med avgång 12/3 och hemresa 30/4 nästa år ;)

Glimten, Micke.T, Berralund och 1 annan gillar detta.
  17. magunnar

magunnar Forumräv

Snacka om att vara ute i tid är du rädd för slutförsäljing på resor;):rolleyes:

18. NilsG

NilsG Forumräv

Nja är nog ingen fara, men var ett ok pris så lika bra slå till ;)

Glimten, Micke.T, Janne och 2 andra gillar detta.
  19. Janne

Janne Gäst

Så skulle jag gjort också om jag hade kunnat planera så långt i förväg.

Bra jobbat.

20. Glimten

Glimten Forumveteran

Själv åker jag ner den 1:a juni med thai, denna gång tar jag med mig familjen hem

magunnar, NilsG, Nam Falang och 3 andra gillar detta.
  21. Krille

Krille Forumräv

Äntligen, . Stort Grattis:)

Glimten gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?