Olika priser för farrang och Thai.

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack för intresset!
Jag har väl en del papperskopior liggande. Lovar ingenting, jag har dålig ordning på korten och skulle behöva scanna in dom. Dessutom är jag en dålig fotograf som ofta glömmer kameran när man far ut och åker, eller ännu värre glömmer kameran full med bilder i stolsryggen på flyget. Håller för närvarande på att flytta så närmaste tiden blir det i varje fall inte.

Nu när jag läser igenom det jag skrivit så ser jag att ordet satang "sa_tang" blir som en svordom åtföljt av ett g. Om inte moderatorerna har något tricks att få till det ska ni veta att ordet inte är en svordom utan är thailändska motsvarigheten till våra ören. Det går alltså 100 "sa tang" på 1 bath. 50 satang är alltså lika med 0,5bath.
 
"Wangthong " sa:
Tack för intresset!
Jag har väl en del papperskopior liggande. Lovar ingenting, jag har dålig ordning på korten och skulle behöva scanna in dom. Dessutom är jag en dålig fotograf som ofta glömmer kameran när man far ut och åker, eller ännu värre glömmer kameran full med bilder i stolsryggen på flyget. Håller för närvarande på att flytta så närmaste tiden blir det i varje fall inte.

Nu när jag läser igenom det jag skrivit så ser jag att ordet [¤#@@¤%ผีสาง@¤]g "sa_tang" blir som en svordom åtföljt av ett g. Om inte moderatorerna har något tricks att få till det ska ni veta att ordet inte är en svordom utan är thailändska motsvarigheten till våra ören. Det går alltså 100 "sa tang" på 1 bath. 50 [¤#@@¤%ผีสาง@¤]g är alltså lika med 0,5bath.


Eftersom svordomar skall undvikas så har Admin lagt in detta i programmet. När någon skriver en svordom så skrivs den automatiskt om. Smart, inte är det vackert med ett ovårdat språk även om det i enstaka fall kan bli fel.
 
"legolas " sa:
helt rätt där Berra, tycker som du, och gör som du (oftast) dock så svär jag lite mer inne på min egna tråd... för där har vi "talspråkets" högborg, och då är det Ok tycker jag!! man annars är jag helt inne på Berras linje faktiskt!!


Visst är det OK, inom det rimligas gräns. Och jag tycker inte att någon här skriver ovårdat annat än i undantagsfall. Och då kan vi moderatorer gå in och redigera om det behövs.
 
"Berralund " sa:
Eftersom svordomar skall undvikas så har Admin lagt in detta i programmet. När någon skriver en svordom så skrivs den automatiskt om. Smart, inte är det vackert med ett ovårdat språk även om det i enstaka fall kan bli fel.
Det borde ju gå att få ännu smartare genom att använda en whitelist som innehåller vanliga ord som inte är svärord. Ordet som jag skrev är ju ett av dessa vanliga som kan dyka upp på ett thaiforum. Nu har jag lärt mig, men förhoppningsvis kommer det många fler nya inlägg där de som skriver inte har lärt sig detta.

Att gå runt det genom att skriva saatang, må väl också innebära att man kan gå runt genom att skriva saatan också. Ursäkta ot, hoppas jag inte bröt mot någon regel genom att skriva detta.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

N
Svar
35
Visningar
5 K
P
 
Tillbaka
Topp