Hög risk att boka resa december 2020?

 
Flygbranschen kommer att bli en skugga av tidigare.
Några försvinner helt och andra minskar sina flottor och skrotar en del äldre plan.
Sälja plan är nog svårt.

Jag tror Thai Airways kommer att följa den väg Lufthansa tar.
Minskar sin flotta, minskar antalet linjer och kanske lägger ner Thai Smile.

Gissning förstås...

Lufthansa, one of Europe's biggest airline groups, is permanently reducing the size of its fleet and shutting down one of its low-cost carriers, warning that the aviation sector will take years to recover from the crisis.

At Lufthansa, 13 Airbus aircraft and five Boeing 747-400s will be permanently decommissioned, with a further 11 Airbus A320s withdrawn from short-haul operations. These actions will reduce capacity at Lufthansa's hubs in Frankfurt and Munich, the company said.
 
Nu nekar Australien lån och stöd till lågprisflygbolaget Virgin Australia.
Då är dom snart borta och Quantas får monopol i Australien.

Virgin Atlantic har även sökt lån från UK.
Undrar om britterna hellre vi låta dom försvinna till förmån för BA?
 
Hej
Bokar aldrig mer än 3-4 v. i förväg.
Så väntar och ser vad som händer med den här skiten.
Måste tillägga: flyger alltid economy, skiljer det inte för mkt på biljettpriset blir det Qatar hädanefter, Thai Airways går fetbort.
Mvh
Jag vägrar åka med flyg som mellanlandar i ett muslimskt land. Dessutom med alla krigshärdar i mena-länderna. Vem minns inte vad som hände över Ukraina för inte längesen. Ingen trodde det var möjligt att de hade vapen för att skjuta ner ett plan på 11.000 meters höjd men det hände ändå.

För mig är det i första hand Thai Airways, Finnair eller norrbaggarna till Thailand.
 
Jag vägrar åka med flyg som mellanlandar i ett muslimskt land. Dessutom med alla krigshärdar i mena-länderna. Vem minns inte vad som hände över Ukraina för inte längesen. Ingen trodde det var möjligt att de hade vapen för att skjuta ner ett plan på 11.000 meters höjd men det hände ändå.

För mig är det i första hand Thai Airways, Finnair eller norrbaggarna till Thailand.

Hej

Håller med om att Thai och Finnair känns helt ok, men jag skulle vilja lägga till Lufthansa, Swissair och Austrian till din lista, det är seriösa bolag som håller hög kvalitet och har välutbildad personal både vid spakarna, verkstäder och i hangarerna.

Mvh isan lover
 
Hej

Håller med om att Thai och Finnair känns helt ok, men jag skulle vilja lägga till Lufthansa, Swissair och Austrian till din lista, det är seriösa bolag som håller hög kvalitet och har välutbildad personal både vid spakarna, verkstäder och i hangarerna.

Mvh isan lover
Dom är också ok men känns som en omväg.
 
Jag vägrar åka med flyg som mellanlandar i ett muslimskt land. Dessutom med alla krigshärdar i mena-länderna. Vem minns inte vad som hände över Ukraina för inte längesen. Ingen trodde det var möjligt att de hade vapen för att skjuta ner ett plan på 11.000 meters höjd men det hände ändå.

För mig är det i första hand Thai Airways, Finnair eller norrbaggarna till Thailand.

Baggarna har väl tagit beslutet att lägga ner BKK redan innan coronakrisen, så då återstår Finnair och Thai
 
Jag vägrar åka med flyg som mellanlandar i ett muslimskt land. Dessutom med alla krigshärdar i mena-länderna. Vem minns inte vad som hände över Ukraina för inte längesen. Ingen trodde det var möjligt att de hade vapen för att skjuta ner ett plan på 11.000 meters höjd men det hände ändå.

För mig är det i första hand Thai Airways, Finnair eller norrbaggarna till Thailand.
Hej
Förstår dig på sätt och vis.
Men efter senaste flyget med thaiairways obefintliga service jämfört med qatars suberbra service, ja då är valet enkelt.
Sen att thaidamer gillar babbla thai med värdinnorna och att jag skall bli waiad vid påstigning/avstigning ser jag som trams.
Gillar förövrigt att sträcka på benen halvvägs.
Mvh
 
Hej
Förstår dig på sätt och vis.
Men efter senaste flyget med thaiairways obefintliga service jämfört med qatars suberbra service, ja då är valet enkelt.
Sen att thaidamer gillar babbla thai med värdinnorna och att jag skall bli waiad vid påstigning/avstigning ser jag som trams.
Gillar förövrigt att sträcka på benen halvvägs.
Mvh
Precis, har ingen betydelse. Pris och transfertid avgör men det skall i o f s mycket tiĺl för att det blir via Moskva. Men jag har hört att även det är ganska ok nuförtiden.
 
Precis, har ingen betydelse. Pris och transfertid avgör men det skall i o f s mycket tiĺl för att det blir via Moskva. Men jag har hört att även det är ganska ok nuförtiden.
Hej
Åkte med Aeorflot 2005, CPH-BKK via Moskva.
Det var en rysk kärra, stor som en katedral, supertrevlig personal.
Jag berömde dem och fick då åka hiss ner och kolla in köket undertill.
Luften/klimatet ombord var bra, hade tidigare bara åkt Thai och KLM där jag alltid led av den torra luften.

Visst sen var ju Sheremetyov riktigt "sovjetisk", en del av de små shopparna där och deras anställda kunde väl förbättras.

Men för mg var det värt det, minns en kollega som åkte samtidigt med Thai, jag pröjsa 7.800kr med byte och han något över 11.000kr direkt.
Mvh
 
Jag åkte med ryssarna för nåt år sedan och tyckte ej det var nå problem,och priset var bra.
Dessutom ska Sheremetyov va ombyggd och ha riktigt trevlig personal. Det enda som va ett minus, ingen alkohol ombord. Denna info från en polare som åkte med dom i vintras.Själv har jag inte åkt med dom på den tiden då silvertejp va en fördel ha med sig i handbagaget ;) :D
 
Dessutom ska Sheremetyov va ombyggd och ha riktigt trevlig personal. Det enda som va ett minus, ingen alkohol ombord. Denna info från en polare som åkte med dom i vintras.Själv har jag inte åkt med dom på den tiden då silvertejp va en fördel ha med sig i handbagaget ;) :D

Hej

Ingen alkohol ombord låter ju som ett aprilskämt när man tänker på hur set söps på aeroflots flighter förr i tiden.
Då fanns det väl inget mindre än kvartingar att dela ut och man fick ju även öppna det man köpt på taxfree, folk låg ju i gångarna kanonfulla.

Mvh isan lover
 
Hej

Ingen alkohol ombord låter ju som ett aprilskämt när man tänker på hur set söps på aeroflots flighter förr i tiden.
Då fanns det väl inget mindre än kvartingar att dela ut och man fick ju även öppna det man köpt på taxfree, folk låg ju i gångarna kanonfulla.

Mvh isan lover
Det är bara namnet i kvar av Aeroflot från den tiden, bolaget styckades upp i flera hundra nya bolag efter Sovjet upphörde.
I dag är det ett prydligt bolag av hög internationell standard med väldigt ung flotta av plan från främst Airbus.
Alkohol finns fortfarande i Biz. Precis som Finnair och fler bolag har infört en torrläggning i ekonomi.
 
Det är bara namnet i kvar av Aeroflot från den tiden, bolaget styckades upp i flera hundra nya bolag efter Sovjet upphörde.
I dag är det ett prydligt bolag av hög internationell standard med väldigt ung flotta av plan från främst Airbus.
Alkohol finns fortfarande i Biz. Precis som Finnair och fler bolag har infört en torrläggning i ekonomi.
Fast jag flög med dom förra året och köpte öl i ekonomi, baht tog dom med ;)
 
 

Liknande trådar

M
Svar
5
Visningar
2 K
P
A
Svar
322
Visningar
15 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp