PanPan
Forumveteran
Och det har väl Thailand får tänka på att alla länder som gränsar till Thailand är militärnationer som är i eller har varit i krig eller innbördeskrig dom senaste 40 åren.Hej
Själv både hoppas och tror jag att ett världskrig kan undvikas och skulle det mot förmodan bli så tror jag inte att det på något sätt kommer att hjälpa om ett litet land har tillgång till 2 U-båtar, ett gäng stridsflygplan och stridsvagnar, om vi får ett nytt världskrig lär det bli ett kärnvapenkrig.
Vid ett kärnvapenkrig spelar det i princip ingen roll hur stort eller litet försvar varje land har, att ha ett försvar tillräckligt stort för att i fredstid upprätthålla landets territorium och avskräcka grannländer ifrån attacker tycker jag personligen borde vara målet.
Mvh isan lover
Vid ett världskrig så kommer inte det bara skickas bomber mellan USA, Kina och Ryssland som du tror.
Då är det inte ett världskrig, ett världskrig är när majoriteten av världens nationer är indragna i krig och även andra nationer kommer ställas mot varandra.
När det bryter ut så kommer även Kina, Indien och Pakistan gå i krig emot varandra.
Thailand kommer på ett eller annat sett dras in för både väst och Öst kommer vilja hålla ASEAN delen vid ett världskrig.