Beskatta Thailändska bärplockare

Skatt anser jag personligen skall vara baserad på att man nyttjar samhällets fördelar, tillex vägar, sjukvård, sophämtning mm. Thai kommer hit under max två månader, varför skall de beskattas med 25 % på sin inkomst, de kostar inte vårt samhälle en krona under sin vistelse
Jag har på åtskilliga ställen fått betala en skatt för "ren luft" samt "stadsskatt" när jag bokat hotell. Senast i Italien. Jag gissar att Thailändarna nyttjar den rena Svenska luften vid sin bärplockning? De skulle ju heller inte kunna plocka några bär om det inte vore för den Svenska allemansrätten som jag gissar upprätthålls via vårt rättssystem samt politiska system och dessa kostar ju en slant.
Dessutom nyttjar de säkerligen sin fritid till att avnjuta underhållning och politisk information från vår högkvalitativa public service SVT och SR!

Jag har på åtskilliga ställen fått betala en skatt för "ren luft" samt "stadsskatt" när jag bokat hotell. Senast i Italien. Jag gissar att Thailändarna nyttjar den rena Svenska luften vid sin bärplockning? De skulle ju heller inte kunna plocka några bär om det inte vore för den Svenska allemansrätten som jag gissar upprätthålls via vårt rättssystem samt politiska system och dessa kostar ju en slant.
Dessutom nyttjar de säkerligen sin fritid till att avnjuta underhållning och politisk information från vår högkvalitativa public service SVT och SR!
Ja man blir inte aldrig hungrig i Sverige. Det är bara att ta del och njuta av allemansrätten.

Varför skall Thailändska bärplockare beskattas när de kommer hit och arbetar?
De belastar inte samhället på något sätt, de måste även ha egen sjukförsäkring.
De kör inte heller på Svenska vägar.
De hyr en barack eller bor i tält, man blir faktiskt riktigt irriterad,
Skall allt som rör sig beskattas till det ligger still, är det så djäkla illa med Landets finanser.
De kör visst på svenska vägar och precis som i hembyn lämnar de skräp efter sig.

Nää, det tror inte jag , de jobbar dygnet runt , sen äter de samt sover om de nte jobbar, två av mina svågrar jobbade ca 20 timmar per dygn när de var här, de skiter i Svensk vänsterpolitik

Finns det något som inte är skattbelagt i Sverige.
Det är ju enda lösningen till allt. Man är på väg till samma galenskap som på Gunnars tid.
Och välfärden samt tryggheten blir bara bättre och bättre får vi läsa jämt.
:D

Där har du helt rätt, samma med oss utskrivna vi använder inget som borde göra att vi skall beskattas. Där i mot om vi återvänder till Sverige skall vi betala skatt
Undrar om det inte egentligen är riktat mot de som är utskrivna och kommer hit och jobbar på 6 månaders basis. Rätt utformat så är det i praktiken ingen skatt. Varken Sverige eller Thailand.
I vilket fall så kan det bli konsekvenser för den gruppen.

Finns det något som inte är skattbelagt i Sverige.
Det är ju enda lösningen till allt. Man är på väg till samma galenskap som på Gunnars tid.
Och välfärden samt tryggheten blir bara bättre och bättre får vi läsa jämt.
:D
Du är ju positiv som vanligt!Känner du dig drabbad av att Sverige begär in Skatt ifrån inkomst?Vi som bor här betalar skatt för inkomst om du missat detta!

Välkommen till Sverige med den mest rättvisa skattepolitiken i världen ;)
Komplex är den inte heller 5555 :(

Glömmer aldrig när jag va grön på tjänstebil. Vi har ramavtal med Mercedes, Volvo, BMW, Audi, VW.

Glad I hågen springer jag runt hos flera volvohandlare, för jag skulle ha en v70 när den kom. Spelade ut dom mot varandra och fick bilen 70k billigare än ordinarie ramavtal pris. Gott tänkte jag, nu krattade jag för lägre förmånsbeskattning;)

Va bara att glömma, när jag ringde skattemyndiheten för justering av förmånsbeskattningen. Skrattade han gott åt mig, vet du inte att bilarna ligger i koder för förmånsbeskattning. Priset har inget med det att göra:mad: arg som ett bi, la jag på luren å kände mig blåst på en bra bilaffär:rolleyes:
Men du får trösta dig med att det var en bra bilaffär för företaget. De fick tillbaks lite av bidraget de delar ut varje månad. :p

Varför skall Thailändska bärplockare beskattas när de kommer hit och arbetar?
De belastar inte samhället på något sätt, de måste även ha egen sjukförsäkring.
De kör inte heller på Svenska vägar.
De hyr en barack eller bor i tält, man blir faktiskt riktigt irriterad,
Skall allt som rör sig beskattas till det ligger still, är det så djäkla illa med Landets finanser.
Hur tar dom sig till bären om dom inte kör på svenska vägar i Sverige? Kör dom på tyska vägar?
Om jag nu tar hit en massa från polen eller Rumänien som jobbar för mig i 3 månader, dom ska byta/tvätta tak och byta fönster för mitt företag. Dom bor hos mig, dom äter hos mig och dom kör min firmabil på svenska vägar.
Ska dom då inte betala skatt? Ska bara jag som firma ägare betala skatt?
Ska mina anställda slippa betala skatt? Varför ska jag betala dom svart?
Ska mina anställda från polen och Rumänien slippa skatten han jag ju lika gärna anställa sådana som dig (pensionärer) bla. Men hur tror du Sverige går runt då? En jävla massa svartarbetare? Dubbelmoral? Hur funkar SFI om ingen vill betala skatt, du har ju själv tagit hit din frus barn som gick i svensk skola på vår bekostnad, så tänk dig noga för nu.

Bara så ni vet. Lingon är röda, och blåbär är blå :D

image.jpg

image.jpg

Om dom (thaiarna) ska beskattas får dom väl fixa avdrag tx flygbiljetten dubbelt boende osv osv kanske staten då blir skyldig istället 555

Hur tar dom sig till bären om dom inte kör på svenska vägar i Sverige? Kör dom på tyska vägar?
Om jag nu tar hit en massa från polen eller Rumänien som jobbar för mig i 3 månader, dom ska byta/tvätta tak och byta fönster för mitt företag. Dom bor hos mig, dom äter hos mig och dom kör min firmabil på svenska vägar.
Ska dom då inte betala skatt? Ska bara jag som firma ägare betala skatt?
Ska mina anställda slippa betala skatt? Varför ska jag betala dom svart?
Ska mina anställda från polen och Rumänien slippa skatten han jag ju lika gärna anställa sådana som dig (pensionärer) bla. Men hur tror du Sverige går runt då? En jävla massa svartarbetare? Dubbelmoral? Hur funkar SFI om ingen vill betala skatt, du har ju själv tagit hit din frus barn som gick i svensk skola på vår bekostnad, så tänk dig noga för nu.
:D :D Hon jobbade hårt i många år och betalade skatt för dem, Svensk medborgare, dessutom så var hon skriven här, nyttjade Svensk sjukvård mm, en enorm skillnad, det gör inte dessa bärplockare det skall du veta, så tänk dig noga för nu ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp