När skall nästa resa bli av?

Qatar i Mars 23 dgr ska på bröllop Gummans systers barn gifter sig i Nohntamburi sen blir det en helg i Chaingmai hos kusinerna flyger upp från Donmuang sen 5 lata dagar på Koh Chang med familj o badsugna barnbarn
Thats it

Ok ja det kan ju också vara en idé till nästa resa, gillar Bkk förra resan var vi där 6 nätter tror jag uppdelat på olika tillfällen.
Ja dem kanalbåtarna är värt en tur, har åkt par gånger och kommer åka fler gånger.
Är en fin prisvärd resa, bor ju folk längs kanalerna där inne ligger hus längs hela kanalerna där inne så en häftig tur som jag kan rekomendera tror ingen blir besviken.
Första turen tog vi med en guide bokad från hotellet var lite dyrare men fick ju lite mer info och var lite bättre, andra gången gick vi ner till kanalen och fixade en båt själva blev mycket billigare men då fick vi ingen guid utan då körde dom bara runt oss.

Ja dem kanalbåtarna är värt en tur, har åkt par gånger och kommer åka fler gånger.
Är en fin prisvärd resa, bor ju folk längs kanalerna där inne ligger hus längs hela kanalerna där inne så en häftig tur som jag kan rekomendera tror ingen blir besviken.
Första turen tog vi med en guide bokad från hotellet var lite dyrare men fick ju lite mer info och var lite bättre, andra gången gick vi ner till kanalen och fixade en båt själva blev mycket billigare men då fick vi ingen guid utan då körde dom bara runt oss.
Åker alltid båtarna på Prao från Nohntamburi till BKK & virce/versa
går snabbare än bil samt fläktande o skönt och för en billig peng.

Jag åker nästa vecka, äntligen... Jobbig tid efter hennes hemresa i Oktober. Hon trivdes oerhört bra (träffade även min familj nere i Östergötland), och vi hade en extrem tur med vädret hela tiden.

IMAG1795_sm.jpg

Vasamuseet i Stockholm, standard att besöka tror jag... 35 år sedan sist jag var där.
IMAG1812_sm.jpg

Stendörren vid Nyköping!

Köpte ny (system-) kamera, men väskan som följde i "specialerbjudande" med objektiv och kamerahus rymmer inte bägge! Hur packa detta? Packa in objektivet i fliströjan tillfälligt, antar jag.

Jag läste Lottie Knutsson om minimal packning och blev förbannad, "lämna systemkameran hemma, för viktens skull". Och när vill man ta så bra bilder som någonsin är möjligt, om inte på en långresa till vacker natur!?

Men jag tar med mig lösenordet till Thaisnackis så jag kan rapportera något från Sapli Beach norr om Chumphon. Vissa svenskar på Trip Advisor gnällde på att området var FÖR lugnt, men det tror jag knappast gäller oss ;-) .

Hoppas ni får det roligt där nere :)
Jodå :) , vi trivs faktiskt nästan varje sekund tillsammans. Fast jag gillar inte de obligatoriska tandläkarbesöken (måste hålla masken lite då), men sådant är ju smart att göra när man kan riktigt bra, och billigt.

Vi har bott i både hennes och min lägenhet, inte alls bara på hotell. Jag ville sist i Thailand testa hur pass vi kunde "nöta på varandra" efter ca 7 dagar i en liten 2:a i Thailand med fläkt (hennes arbetsplats (sjukhus) lägenhet). Det gick alldeles utmärkt, jag blir ofta överraskad hur lika tankesätt och beteende vi har.

Det blir en resa i år också, har artros i högra höften så det är jobbigt med långflygning. Nu kom vi över biljetter med Qatar i business clas för 18000kr för två personer. Gjorde en sökning för skojs skull för att se fullt pris.

DSC_0167.JPG

Härligt!
Business class i deras Aribus 380 skojar man inte bort!
EDIT: Brorsan sitter på det planet nu och borde snart gå inför landning. Han är uppkopplad så vi snackar lite över nätet:)

Qatar i Mars 23 dgr ska på bröllop Gummans systers barn gifter sig i Nohntamburi sen blir det en helg i Chaingmai hos kusinerna flyger upp från Donmuang sen 5 lata dagar på Koh Chang med familj o badsugna barnbarn
Thats it

Låter som en riktigt trevlig resa:) Vid den tiden har man på KC många stränder för sig själv. Bra avrundning på resan

Nästa resa kommer att bli till sommaren men tyvärr kan jag troligen inte åka ner tillsammans med familjen. Dom vill stanna i två månader men det tillåter inte jobbet. Familjen får åka med Thai eller norrbaggarna men hittar jag en billig biljett till mig själv så är jag flexibel vad gäller bolag. Bara det inte blir alltför lång väntetid vid byte så...

Nästa resa kommer att bli till sommaren men tyvärr kan jag troligen inte åka ner tillsammans med familjen. Dom vill stanna i två månader men det tillåter inte jobbet. Familjen får åka med Thai eller norrbaggarna men hittar jag en billig biljett till mig själv så är jag flexibel vad gäller bolag. Bara det inte blir alltför lång väntetid vid byte så...
Det var ju lite synd att ni inte kan vara dör så länge hela familjen

@Berralund det blir bättre inom några år, då behöver du inte tänka så mycket att ni är inte tilsamman ni kommer att bo i thailand

Nä tyvärr styr ju jobbet en del, jag hade gärna stannat längre också men får bli lite senare.
Dock blir det nog att försöka slippa vintern inget roligt med detta sketväder.

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
16 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K