Thailändska viner

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Jag har faktiskt aldrig druckit vin i Thailand, tycker att en kall Chang smakar mycket bättre i värmen.

Men i Sverige är det mest rödvin som gäller, det står oftast en box på köksbänkn där hemma. Det finns många alldeles utmärkta australiensiska viner liksom spanska rioja-viner samt chilenska. Just nu står där dock en box med ett argentinskt rödvin som är en blandning av Malbec och Shiraz-druvor. Mjukt och fint, smakar alldeles utmärkt.

Däremot är jag inte speciellt förtjust i fraska viner, dessa är oftast för tunga och komplexa för min smak.

Och dessutom som någon nämnde: Ett glas rödvin då och då är nyttigt och bra för blodet. Men i Thailand struntar jag i det.
Boxvin trodde jag bara alkoholiserade hemmafruar drack. ;D

Det gäller att ha karaktär, annars kan det säkert spåra ur. Men kan man hålla konsumtionen på ett glas om dagen så är det ingen fara enligt exptertisen. Tvärtom är det som sagt nyttigt. :nod:

"legolas " sa:
Du jag har jobbat i mängder av år med att klarera.....jag har sett skåpen som tullarna förtvivlat försöker att "säkra" och sätta lås på under stilletiden i hamn. Och det flödet av dreck som ni pöjkar sätter i Er skulle nog göra Avesta-forsen rent ut sagt avundsjuk....hahahaha!!!!

Haha de sista 20 åren har det inte varit praxis att plombera skåp i Sverige iaf.

"legolas " sa:
Jasså är det sant..... När fartyg kommer in till Sverige ifrån en utomEuropeisk hamn så är all sprit och tobak fri? Den säkras inte av tullarna?
Låter helkonstigt......

Inte fri, den klareras in, men det är normalt ingen fysisk klarering, plombering osv....
Och det har ingen betydelse om du kommer från utomeuropeisk avgångsort eller inte, du har tillgång till taxfree-varor från alla utrikes hamnar.

Helt rätt där Borat! Precis så fungerar det idag. Men här har Avestaforsen sinat, den är lika torr som Döda fallet.

Ursäkta, :offtopic:

"legolas " sa:
Ja borde nog helst inte svara dig Gazton för du förtjänar inga svar. Jag vet inte om jag skall vara tacksam eller förrbannad på din oförskämdhet gentemot aktiva medlemmar här på forumet.

Mig veterligen så är ingen här taskig eller oförskämd emot dig, trots alla de grisiga inlägg du gör, där du käckar dig med spydigheter och rena taskigheter. Jag själv har inga ambitioner att vara, eller bli en personlig vän med dig. Det förvånar mig storligen att du regelbundet sänder email till mig där du är len som det billigaste dasspappret man kan finna på överskottslagret, bara för att finna nästa dag återigen ett grisigt och taskigt inlägg.

Gazton försök nu om det funkar, att tänka på vad du håller på med, du är en Global Moderator, javisst med små bokstäver!!! Agera därefter på forumet..... jag tror inte att det är så lämpligt att du ger dig på medlemmar i tid och otid, och är otrevlig och visar upp en tyken attityd som du borde skämmas över.

jag är inte guds bästa barn, men jag vågar ändå påstå att du Gazton måste skärpa till dig, jag tolererar inte längre dina stupida påhopp. Har du inget att säga mer än otrevligheter så är mitt råd till dig; HÅLL ¤#%&%¤#.....

jag hoppas också att jag denna enda gång slipper se din "bisittare" och "partner" komma till din undsättning precis som alla gånger tidigare. Men det är väl en nåd att stilla bedja om antar jag!!!!!

legolas

ps. Jösses, nu är han på jakt verkligen,,,,, Min signatur duger inte längre, och kan man inte göra annat, så får man jaga folk för en helt oskyldig signatur. Gazton väx upp nu, du håller på att gräva något som du själv kanske ramlar i så småningom.

Jag tycker att hela denna grejen med dig Gazton är rejält otrevlig, och det är kanske inte med en uppenbar glädje som man nu klickar på morgonkvisten på direkt-länken till "ChaiMai". Synd på så rara ärtor faktiskt!!!

dsme

Är det mig du menar?
Har du problem med mig eller Gazton tycker jag att du ska ta det via PM.
Ang. din fd. signatur så är det inte tillåtet att göra reklam för egen vinning skull, men det visste du ju redan.

"ynot " sa:
Jag drack nått Thailändskt risvin nu sist jag var nere, jag kommer inte ihåg namnet på det.Det gick att dricka,lite säregen smak men helt ok.Det ska tydligen vara väldigt billigt.

Ynot!

Och där har du orsaken till att du inte minns namnet på "ris"vinet, antingen blev det alldeles för mycket av vinsorten eller så var det Lao Kao i flaskan.. ;D :D ;D

Atminstone i surin ar det valdigt daligt med viner overhuvudtaget. kan endast hittas i vissa farrangaffarer, hotell ar det ren skandal aven bland dom storre hotellen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp