555
Kärring och kärring, tyckte det såg bra ut det dom började med, glosor eller vad det nu hette i en annan tråd
Är lite upptagen nu med bira då det är semestertider, sen så hjälper jag en thaibrud med lite engelska på Facebook chatten plus att hon hjälper mig med lite thai, sen så läser jag en thaibok på thailändska plus att jag pluggar lite thai då och då.
Försöker också att hitta ett bra videoprogram där man kan både prata och skriva in egen text typ: Thai, transkribering och sen på svenska som man laddar upp på youtube, dock så har jag inte hittat något riktigt bra. Men hittar jag ett så kan det ju jynna alla även dom som är här på forumet.
Men jag ska som sagt fundera på saken så att säga, för det finns ju alltid någon som har nytta av det, även om jag inte är någon världs mästare på thai. Gjorde förresten etttestprov nyligen från en thaiskola i Thailand som dom skickade över med email efter mycket om och men, det gick hyfsat, dom sa att jag fick börja med den tredje nivån, medans jag ville börja i den första eller i den andra nivån, då dom tyckte att jag redan kunde prata, läsa en del och även kunde skriva en del, dock sa dom att alfabetet deras kunde jag inte då jag inte kunde uttala tecknen men dom sa att jag visste vilka bokstäver dom stod för både i början och i slutet av ett ord då jag kunde läsa orden/meningarna
Men tillbaka till ämnet, ska fundera på saken så att säga