A
Anonym
Gäst
Umgås gärna med Thai , även om de är poliser , finns däremot poliser som jag inte umgås med samt även andra Thai och Faranger som jag betraktar med avsky, precis som i Sverige så skall man välja sitt sällskap .I MC klubbarna Thailand finns många Thai av det sk. högre samhällskiktet , poliser , advokater mm , när vi åker hoj så är alla lika , trevligt folk som ofta talar bra Engelska ,, har bra värderingar och gärna ser USA som ett land som förebild (( vilket jag iofs är tveksam till ) .. men finns skit i alla samhällsgrupper ,oavsett landSpelar nog ingen roll var i landet man är. En del Thai är avundsjuka på oss för att vi har mer pengar och större petterniklas.
Just på fyllan kommer ju såna känslor lätt fram så varför ens ta risken när det inte behövs. Sen visar ju filmen tydligt hur mycket hjälp vi kan vänta oss av polisen.
Nä jag håller mig till mina Svenska vänner och andra falanger och trivs jäkligt bra med det. Integrera mig och bli "Thai" finns inte på kartan men tänker bo här så länge inget drastiskt förändras. Alldeles förbaskat bra att bo här så länge man undviker trubbel. Fördelen med ex Hua Hin är ju just att man inte behöver integrera sig. Här är Sverige när det är som allra bäst, blir som att ha plockat russinen ur kakan.