Anledningen till att jag undviker thailändska män så mycket det går

L

Svårt och förstå ironi? M a o du bor här för du får så mycket mera för dina pengar. Bidrag!
Att jag gör det också är en bisak, fast betydelsefull.
Folk flyttar till Sverige för att få bidrag, till Thailand för att leva gott med små pengar i Sverige.
Jag bränner lika mycket pengar i Thailand som i Sverige så inget bidrag där, bara ett annat sätt att leva.

Jag bränner lika mycket pengar i Thailand som i Sverige så inget bidrag där, bara ett annat sätt att leva.

Helt rätt men du får så mycket mera här i Thailand. Du kan bo i en miljonärshus, köpa i stort sätt vad du vill. Mm mm mm. Du skall inte förneka att du bor här för att du kan leva som en miljonär, det skulle du inte kunna i Sverige. Kanske som en medelsvensson inget att skryta om precis. Ibland är det bra att realisera sitt liv så man vet var man går.
Jag har absolut inget emot dig men ibland tänker jag om du fattar vilket flax du har haft.

Helt rätt men du får så mycket mera här i Thailand. Du kan bo i en miljonärshus, köpa i stort sätt vad du vill. Mm mm mm. Du skall inte förneka att du bor här för att du kan leva som en miljonär, det skulle du inte kunna i Sverige. Kanske som en medelsvensson inget att skryta om precis. Ibland är det bra att realisera sitt liv så man vet var man går.
Jag har absolut inget emot dig men ibland tänker jag om du fattar vilket flax du har haft.
Tror inte du är riktigt up to date på hushyrorna här i turistdelen av Thailand om du tror dig få ett miljonärshus för en billig peng.
Får inte ens ett modernt medelklassvensson familjehus för en billig peng, skitdyrt att hyra hus om du skall ha standard på det.

Senast redigerad av en moderator:
Tror inte du är riktigt up to date på hushyrorna här i turistdelen av Thailand om du tror dig få ett miljonärshus för en billig peng.
Får inte ens ett modernt medelklassvensson familjehus för en billig peng, skitdyrt att hyra hus om du skall ha standard på det.
Du har säkert rätt som bor där men något mera än i Svedala får man annars skulle de flesta dra.

Vem vet @nmax Kan ju vara multimiljonär;)

Skulle vilja säga , bättre väder , bättre husstandard /lägre hushyra , bättre mat , allmänt billigare leverne , billigare skatt och försäkring på bil och MC, men tyvärr sämre Farangkompisar :(
Så du påstår att det är bättre standard än på Svenska hus?
Hade dom husen du hyrt för 15k ens gått igenom Svenska krav?

Kan så vara, men hade jag levt singel eller sambo utan barn hade jag hellre lagt pengar på nöjen och resor än skyhöga hyror;)
Han har ju hög hyra, skrev ju att va fint hus.
Han har ju både visat hus och berättat om hyran här.
Och om han slängt ut sin kärring vet vi ju inte han har ju inget sagt ;) bara antydningar.

Så du påstår att det är bättre standard än på Svenska hus?
Hade dom husen du hyrt för 15k ens gått igenom Svenska krav?
Inte när det gäller isolering ,men klart är att skalldu ha ett fungerande hus i Sverige så får du inte det får 3000 kr /månaden i hyra .Sen kan vi ju inse att vi har olika krav på hus , du och jag ...:)

Inte när det gäller isolering ,men klart är att skalldu ha ett fungerande hus i Sverige så får du inte det får 3000 kr /månaden i hyra .Sen kan vi ju inse att vi har olika krav på hus , du och jag ...:)
15000 baht är närmare 4000 kronor och jag jämför inte med mina krav utan vad man får för pengarna ;)
Beror det iofs på vilken del av Sverige med.
Men olika uppfattning om och krav på hus japp det har vi ;)

Det är väl bättre om man skall hyra att hålla med vitvaror själv. Jag har inte hyrt men skulle jag hyra idag skulle jag föredra ett hus utan något. Det kostar ju inget att montera upp och ner när man flyttar. Köp vit varor allt aircon och varmvatten tvätt disk maskin gardiner typ allt. Skulle gissa att det kostar runt en halv miljo baht med svensk standard och då får man det som man vill ha det. Inga diskussioner blir det heller när något går sönder. Sedan tar man hand om sina egna saker bättre. Om jag skulle hyra ut möblerat med svensk villa standard så skulle hyran bli vansinnigt hög typ avskrivning 1 till 2 år.

Förmig är det kapitlet avklarat , flyttar vi ner så kommer jag att korthyra någon gång runt Pattis, annars bo i huset i Isaan , om några år har man inte samma behov av en massa bus längre :)

Jag är nöjd med mitt liv men flax har inget med saken att göra, bara hårt jobb.
Vad krävs för att kunna leva som en miljonär i Sverige?

Kan så vara, men hade jag levt singel eller sambo utan barn hade jag hellre lagt pengar på nöjen och resor än skyhöga hyror;)
En inställning jag delar men vissa krav på boendet har jag. Bodde dock finare i Sverige men det här duger.
En stor lyx här är att kolla när trädgårdsmästaren rensar ogräs, ingen syssla jag saknar om en säger.

PS!
Kurant har en liten poäng i ett av sina inlägg...

Det är aldrig för sent att byta karriär till något som är trevligare som bus till exempel ;)

Vem vet?
Plötsligt börjar man lira golf, spela bridge, jaga brudar utan att veta varför eller att flyga modellplan. :):):)

Liknande trådar

B
Svar
3
Visningar
2 K
Bangkok_Hilton
B

Tillbaka
Topp