När skall nästa resa bli av?

Jag var faktiskt i Bangkok förra veckan. Skytrain från Bearing till Nana och den svenskaste av alla ambassaderna i Bangkok och sen tillbaks till Samut Prakran.

Hur funkar det å flyga med dom små?
Sist vi var iväg hade jag ståplats 7 av 10 timmar från finland:eek:
Nej vi har inte haft dem problemen ... peppar peppar ... när barnen va spädbarn och låg i vagga så var det ju lite jobbigt med skrik. Sen har det fungerat. En gång la vi grabben på golvet och dottern fick två platser att ligga på. Den thailändska flygvärdinnan på Finnair sa på thai till min fru att där får han inte ligga. Ja sa till min fru då får de säga till fler gånger ... det gjorde dem inte :)

Barnen brukar kunna sova men inte jag. I år flyger jag ju ner med bara grabben så det går kanske lite smidigare, slipper de trigga varandra ...

Dem är 8 resp 5.

Haha, hur korta eller långa resor till Thailand gjorde du i Jannes ålder?
I Jannes ålder jobbade jag alla dagar i veckan , dvs 7 dagar , visste inte vad Thailand var , det var tack vare min nuvarande hustru jag såg Thailand första gången 2006 , hade aldrig varit där innan jag reste ner med henne första gången .. Men jag gör vad jag kan för att ta igen detta nu , nu åker vi den 26e och stannar till i mitten av Juni :)

Nej vi har inte haft dem problemen ... peppar peppar ... när barnen va spädbarn och låg i vagga så var det ju lite jobbigt med skrik. Sen har det fungerat. En gång la vi grabben på golvet och dottern fick två platser att ligga på. Den thailändska flygvärdinnan på Finnair sa på thai till min fru att där får han inte ligga. Ja sa till min fru då får de säga till fler gånger ... det gjorde dem inte :)

Barnen brukar kunna sova men inte jag. I år flyger jag ju ner med bara grabben så det går kanske lite smidigare, slipper de trigga varandra ...

Dem är 8 resp 5.
Han låg alltså inte i gången utan nedanför våra fötter ... vi hade fyra säten i bredd.

Senast redigerad av en moderator:
Du kan väl åka på en missionärsresa och låta kyrkan betala. Dom verkar ju ha gott om pengar.:laugh:
Du tycks ha god kännedom om hur man myglar och fuskar. Är du möjligtvis en avdankad politiker? Men lite mygel behövs kanske om man ska ha råd att överleva i ditt paradis.
Jag är inte anställd av kyrkan men jag är stark i anden och i min tro. Fusk o dyl funderar jag överhuvudtaget inte över.

Du tycks ha god kännedom om hur man myglar och fuskar. Är du möjligtvis en avdankad politiker? Men lite mygel behövs kanske om man ska ha råd att överleva i ditt paradis.
Jag är inte anställd av kyrkan men jag är stark i anden och i min tro. Fusk o dyl funderar jag överhuvudtaget inte över.
Inte fel att vara stark i sin tro , bara djäkligt farligt att vara Kristen i framtidens Sverige , jag själv försöker bara vara en bra människa .

Det blev bättre, men inte helt bra.
Med den rubriken bör det stå: " När skall ER nästa resa bli av". Förutsatt att du inte avser när nästa flyg i allmänhet sker. ;)

För min del så blir nästa resa den resa som kommer efter den nuvarande resan, om jag ska åka nu,
så kan väl denna inte bli nästa resa?

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
15 K
A
A
Svar
142
Visningar