Anledningen till att jag undviker thailändska män så mycket det går

Då blir jag nyfiken på hur du placerat dina pengar?
5 % avkastning på 2 mille blir 100.000/ år som ihop med din pension borde räcka mer än väl att leva på så du borde ju kunna leva på räntan om en säger utan att röra kapitalet.
% % avkastning är inte optimalt som jag ser det , finns bättre ställen att placera , jag har en mycket god vän som sysslar med sånt ...och vad har man inte vänner man litar på till ... Men jag är ingen risktagare , spelar aldrig och placerar mao där jag inte istort sett inte kan förlora ,men då blir det ju iofs inte samma vinster ..
Men nu glider vi som Tulpan skriver ifrån ämnet

% % avkastning är inte optimalt som jag ser det , finns bättre ställen att placera , jag har en mycket god vän som sysslar med sånt ...och vad har man inte vänner man litar på till ... Men jag är ingen risktagare , spelar aldrig och placerar mao där jag inte istort sett inte kan förlora ,men då blir det ju iofs inte samma vinster ..
Ja du har rätt var och en forvaltar sina pengar som dom tycker är best för en.

Min bäste vän ,, Han har ett arv på ett par mille , samt två lägenheter , den ena har idag ett marknadsvärde påc 7-9 mille , den andra i Falsterbo kanske två mille ,, han är bara 53 år ,, jag är djupt orolig för honom , han gick i pension för 20 år sen (gillar inte att jobba ) ,, han kanske kommer att vara fattig före mig då han lever som en mycket välbärgad man , givmild samt en aning av köptokig enligt min åsikt ... Två mille är inte speciellt mycket , (lätt fånget lätt förgånget sade min far ) en mycket vis man ...

Beror på hur mycket pengar man har och hur gammal man är.
Personligen nöjer jag mig inte med 5% men min fråga bottnar sig i din situation och 5% avkastning fixar man väldigt lätt utan någon större risk. Du skulle ju då kunna leva gott utan att ens röra kapitalet.
Tycker du verkligen att det är så kul att jobba att du inte hellre skulle vilja vara ledig på heltid?
Alla är vi olika, bara nyfiken.

Personligen nöjer jag mig inte med 5% men min fråga bottnar sig i din situation och 5% avkastning fixar man väldigt lätt utan någon större risk. Du skulle ju då kunna leva gott utan att ens röra kapitalet.
Tycker du verkligen att det är så kul att jobba att du inte hellre skulle vilja vara ledig på heltid?
Jo, jag gillar det jobb jag har nu , ingen som helst fysisk ansträngning , den lägger jag på gymet . 2-3 dagar i veckan , ger mig runt 12000 kr rent i fickan ,,Kul jobb ,träffar mycket folk och behöver inte röra min pension om jag inte vill ,, :)
Mina slantar är fö placerade ,men inte låsta .. jag får den avkastning jag vill ha :thumbsup:

Har en snubbe här på företaget som gick i pension (65) för 4 år sedan, nu vid 69 års ålder har han börjat jobba igen och tjänar 35000 rent/mån, sen så har han ju sin pension till det. En del tycker det är sorgligt,, men han trivs som fisken i vattnet, dessutom har han en yngre fru som också jobbar.

15000 baht är närmare 4000 kronor och jag jämför inte med mina krav utan vad man får för pengarna ;)
Beror det iofs på vilken del av Sverige med.
Men olika uppfattning om och krav på hus japp det har vi ;)
Fyra tusen ger inte mycket i Sverige. En etta i Oskarshamn en femhundring till, eller kanske hus i ödebygden.

Fyra tusen ger inte mycket i Sverige. En etta i Oskarshamn en femhundring till, eller kanske hus i ödebygden.
4000kr/15.000baht ger inte mycket i Pattaya heller det var Phontas 90m2 hus lite för litet för en familj och en hel del off från centrum ute på landsbyggden.
Mitt lite närmare och på ca.150m2 boyta 28.000 baht.
Huset jag hade tidigare 200m från stranden 220m2 privat pool och stor tomt 50.000 baht och det var bland det billigaste jag kunde hitta i området, dom som låg vid stranden 80-90.000 baht.

Ett tips som jag tycker är riskfritt och minst ger 5% är en traditionell försäkring i Skandia liv, räntan sänktes nyligen till 6%.
Vilka tips kan du ge? Alltid kul med input hur andra gör.

/ SatanG

Hur definierar du att leva som en miljonär?H Som Kamprad?
När räknas man som miljonär?

Bra fråga.
Själv skulle jag nog svara att när man inte behöver tänka på kostnaden på det man köper, inom rimliga gränser. Dock innebär det inte att man skiter i priser, är man inte prismedveten så är man ganska korkad och därför mindre sannolikhet att man blir/fortsätter vara miljonär :)

/ SatanG

Liknande trådar

B
Svar
3
Visningar
2 K
Bangkok_Hilton
B

Tillbaka
Topp