Hur väljer du att resa?

Hur reser du?

• reguljärt

Röster: 16 59.3%
  • flygstol

Röster: 10 37.0%
  • charter

Röster: 0 0.0%
  • temaresor

Röster: 0 0.0%
  • som backpacker

Röster: 1 3.7%

• Totala väljare
    27

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej Marianne !
Jag reser ner 2 Juni och först skall vi till Hua Hin och sen till Korat till hennes föräldrar.Efter det har vi inte bestämt nåt,men det finns mycket att se.Synd att 4 veckor går så fort.Nästa gång blir det lite längre tid.Några månader hoppas jag.

Olle.

hej!!!

har du varit i hua hin förut? Vi var där ett par dagar när vi var på genomresa i februari förra året. vi blev glatt överraskade och kommer säkert att åka dit igen. vi bodde på ett gasthaus som var delvis svenskägt och det låg på en liten soi ca 150 meter ifrån stranden. enda nackdelen med hua hin var att man kunde hyra hästar ute på stranden och vi höll på att bli nersprungna av två helt knasiga, skrattande farangtjejer som kom farandes i allra värsta galopp mitt ibland alla solbadare. det var helt sjukt och där lekte små barn. det blev nästan upplopp på beachen och polisen ringdes dit och jag hoppas verkligen att de fick sig en rejäl "skrapa".

ha re gött
marianne

Hej!
Nej jag har inte varit i HuaHin förut, men min son har varit där för några år sedan,och han tyckte att det var bra där.Ja jag har oxo kollat på ett par gasthouse,men har inte bestämt var vi skall bo än.Tråkigt det där med hästarna.Ja jag skall ju till Korat sen och då kanske jag tar med en dosa snus till Sune som bor i en by därborta.
Ha det så bra.
Olle

Hej!!!

vad kul - det tycker jag verkligen att du ska göra. jag har läst så gott som vartenda ord han har skrivit och det är hur intressant som helst.
Då får du hälsa ifrån mig och berätta att jag har tipsat våra medlemmar om hans hemsida här på forumet.

marianne

hej!!!

vi bodde på Leng guesthouse och vi betalade ca 1100 bth tror jag. Kan du tänka dig att bo där ska du nog ta kontakt med dem snarast. de verkar ha mycket folk hela tiden. vi bokade flera månader i förväg och allt var fullbokat men så fick de återbud från någon och vi fick rum. nu var det i och för sig i februari på högsäsong.

marianne

En gammal tråd , men nog så intressamt :)
När jag hade pullan nere i Thailand och åkte dit var det reguljärt.
Men nu dom två sista resorna till Vietnam och Kambodja så har det varit backpacking :nod:

Ja de e samma för mig ja reser regulärt me thai varje gång på 90 talet blev de några charter resor till phuket annars regulärt

glimten66 :wai:

Jag har bara rest reguljärt, men jag kan erkänna att första resan hade jag min äldre bror som resesälskap och även när vi var i Vietnam -92 så var min bror med.

har aldrig åkt charter.. kanske är jättetrevligt.

däremot kan jag tycka att det är helt underbart att resa på egen hand. stanna till där det känns mysigt. dra vidare när man tröttnar o vill se nytt. är sugen nu på att dra iväg men får nog vänta ett tag till. helt sant är i alla fall att alla familjemedlemmar har drabbats av "thaisjukan" längtar o minns detta underbara land... ¨åh....åh...

Jag har åkt med charter många gånger, men då har det mest handlat om flyg och hotell. Någon enstaka gång har man väl deltagit i en utfärd, men vi har mest åkt på egen hand när vi väl har varit där. Man hinner se så mycket mer då, usch när 50-60 personer skall ut och in i en buss. :eek:

Rätt bra första gången man besöker ett land att åka charter, man får allt serverat och hinner se bra mycket mer än om man åkt på egen han.
Först resan till T blev charter en rundresa på 3veckor överallt, var lite av blixtens resor men vad många ställen jag fick se.
Hade aldrig hittat dom själv

Reguljärt ner, sen händer det att jag backpackar till länderna runt omkring. Förr reste jag alltid som backpacker, typ 15-20 år sedan.

Jag flyger med Thai till Bangkok!

Har Pattaya som bas hyr ibland ett rum en månad.
Hela tiden jag är nere.

Åket runt i Thailand med buss och övernatta en eller två nätter
sedan hem till Pattaya.

Flyger upp till Chang Mai över en hälj
Söndagsmarknaden lokar.

pigge01

Det som kan vara intressant är ju när de olika bolagen rear ut sina resor och hur nära inpå sin tilltänkta sem. man vågar vänta med att köpa en flygstol .Ta nu tex.Thai i år dom släppte sina billiga platser den 8 Feb. T.O.R. Arlanda Bangkok 4845:-
Har man du planer på att sticka Feb - Mars då måste man ha is i magen för att våga vänta med att boka.
Vore kul att höra när och vilka bolag som gör likadant, för det händer väl varje år.
En levande tråd där vi skriver in att NU har XXXXXXX billiga resor.
mvh Rolf

Hej Lego hoppas din helg varit bra. Min har varit kanon, ett jädrans tjatande här på forumet. Det var skoj med lite liv och kiv :D
Man kan ju till och men använda den fenomenala Kalendern till att lägga in sån info.

En lysande idé, Rolf. Kan alla lägga in där när man får nys om en kampanj så kan man spara mycket. Kanske någon t o m gör en spontanresa. :)

"legolas " sa:
Hejsan!!

javisst helgen har varit helt OK, och ännu bättre. har ju besök av en polare ifrån Götet, och vi busar runt här och skojar med folk på restauranter och marknaden och lite överallt. han älskar ju att köra magic tricks typ. Sedan har han en sådan där sjuk humor. Skall ge dig ett exempel.

Vi går runt på marknaden, där finns ett bås, det är proppfullt med väskor, helt enkelt proppfullt. Väskor på marken, väskor på borden, väskor hängande på väggarna och väskor hängande i taket. ja ni vet hur det brukar se ut... man kan ju knappt se killen eller tjejen som sitter där mitt bland alla väskorna.

Polaren går helt sonika in, tittar försäljaren i ögonen och frågor hur mycket han vill ha för stolen han sitter på??? Killen blir ju helnervös och fattar inte alls denna typ av humor. Thai är ju 1 miljon mil ifrån den typen av humor som vi har i västvärlden,. Men när sedan min fru förklarar för honom, jäklar va de brukar flabba...... Ja folk stannar, och alla börjar diskutera hur galna vissa falang är, men de ler i alla fall stort...

ja så helgen har varit jävligt kul, utav 3 kvällar så lyckades vi dricka sprit på 2 av dem; fredag samt söndag kväll...

Samma när jag var i Patong.
En Indier såg vad jag hade för skjorta på mig och sa att han hade likadana skjortor till salu för bra pris.
Jag gick o kollade, det var samma som jag hade på mig men den fräcke knallen hade mage att begära 1300 bath för den.
Jag brydde mig inte ens om att börja pruta utan jag knäppte upp min egen skjorta och drog av mig den o sa till honom att han kunde få den för 700 bath.
Han blev helt ställd!
Men alla försäljare runt omkring flabbade gott.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
16 K
A
A
Svar
142