Resa till Thailand längre tid men tur och retur?

Från och med 1 januari 2015 ingår Odenresor i Resecentrumgruppen-koncernen och per 1 oktober 2019 så ingår vi som bifirma i Resecentrum i Stockholm AB
Har bokat hos dom varje år sedan 2013 i början av en som heter Rajesh men han har slutat nu, har varit nöjd hitintills

Qatar vet jag sådana ombord som blivit nekade och fått boka vid incheckning för att komma med.
Men som sagt själv alltid flygit på enkelbiljett och aldrig haft problem, har flugit med både visum och utan visum, förutom med Qatar i Oslo en gång så har jag aldrig blivit frågad om en returbiljett, Oman air har jag dock aldrig flygit med men dom kanske är som Qatar då.
Har haft en jäkla tur i 12 år med andra ord.....
Samma här. Har minst 20 resor med qatar i bagaget och aldrig blivit tvingad. Oman däremot där fick ja gå in o köpa bussbiljett ut ur landet. (Killen i incheckningsdisken tipsade mig)

Du fortsätter rekommendera hemmagjorda biljetter.

Skrämmande råd i ett forum.

Dummy biljetter kallas också riktiga biljetter som man inte tänker använda.
Räcker att hitta en billig för 100-200kr och aldrig använda den.
Du fortsätter alltså att rekommendera dummy biljetter som inte är riktiga biljetter, det är inte biljetter alls, det är ett PRN nummer. Som säljs av obskyra krafter på internet.

Du fortsätter alltså att rekommendera dummy biljetter som inte är riktiga biljetter, det är inte biljetter alls, det är ett PRN nummer. Som säljs av obskyra krafter på internet.

Dom klarar av en kontroll i bolagens Manage my booking, något som inte dina hemmagjorda klipp och klistra med använda biljetter fixar.

Ja att dom säljs på nätet av resebyråer och används av visumagenter vid ansökan för Schengenvisa ställer krav på att det är en bokning som existerar med samma namn som i passet.
Många ambassader godtar inte hemmagjorda biljetter utan gör en verklig kontroll via bolagens hemsidor.

När jag tittade senast på biljetter via Thai Airways, informerade dem om att man blir nekad ombordstigning om man inte har returbiljett. Tror det kommer upp som en popup-ruta när man gör en sökning på resa på deras hemsida.

Dom klarar av en kontroll i bolagens Manage my booking, något som inte dina hemmagjorda klipp och klistra med använda biljetter fixar.

Ja att dom säljs på nätet av resebyråer och används av visumagenter vid ansökan för Schengenvisa ställer krav på att det är en bokning som existerar med samma namn som i passet.
Många ambassader godtar inte hemmagjorda biljetter utan gör en verklig kontroll via bolagens hemsidor.
Eftersom "giltighetstiden" på dessa fejkbokningar är begränsad till 24-48h det är inom den tiden de måste biljetteras, dvs att bli en riktig biljett sedan mir de void, finns inte,skulle jag inte rekommendera någon att köpa dessa fejkgrejer vid ansöka om uppehållstillstånd schengenvisa eller liknande.

För att åk in i Thailand räcker gott att själv boka en flygresa på valfri OTA som man inte betalar, eller köra photsshop. Finns ingen anledning att gynna obskyra fejkbokare.

VSB

men då kanske man egentligen bara ska köpa en enkel biljett från sverige sen en enkel biljett till Malaysia som borde vara rätt billig.. den bekräftar ju en utresa från landet ?

Har rest 12 år 6 gånger om året till Thailand med bara enkelbiljetter, vilket visum måste du visa upp biljett vid ansökan, jag har aldrig visat flygbiljett heller vid visumansökan, den har jag köpt efter jag fått visum?
Enda gången något flygbolag har frågat om returbiljett har varit Qatar men dom är kända för det, aldrig fått frågan av andra flygbolag.
Har vare sig haft returbiljett eller dummie biljetter när jag flygit, senast för par veckor sen.
Samma här.

Dummybiljetter bokade rederiets resebyrå alltid åt dom skandinaver som bodde på Filippinerna, hörde aldrig om något problem med det.

Eftersom "giltighetstiden" på dessa fejkbokningar är begränsad till 24-48h det är inom den tiden de måste biljetteras, dvs att bli en riktig biljett sedan mir de void, finns inte,skulle jag inte rekommendera någon att köpa dessa fejkgrejer vid ansöka om uppehållstillstånd schengenvisa eller liknande.

För att åk in i Thailand räcker gott att själv boka en flygresa på valfri OTA som man inte betalar, eller köra photsshop. Finns ingen anledning att gynna obskyra fejkbokare.

VSB
Det är inga fejkbokningar utan en riktig bokning som man kan använda sig av i valfritt antal dagar eller veckor.
Sen avbokas biljetten.
Rätt vanligt vid ansökningar av Schengenvisum att använda en sådan tills visumet är beviljat för att sen köpa en egen riktig biljett.
Vid avslag har man inte förlorat så mycket pengar.

Photoshop metoden är riskabel och lätt att kontrollera äktheten på.

Kan vem som helst få ett Non IM O mulible entry beviljat utan relation till någon i Thailand?
En singel man som vill stanna ett år som turist som exempel.

De flesta får väl bara ett single entry.
Hej.

Fick ett beviljat Non-Immigrant O Multiple visum för ett par veckor sen.
Har ingen familjerelation eller något eget boende i Thailand.

Hej.

Fick ett beviljat Non-Immigrant O Multiple visum för ett par veckor sen.
Har ingen familjerelation eller något eget boende i Thailand.
Kan du lägga in en bild på ditt visum.
Stryk över personliga detaljer.

Vet flera som är intresserade av den möjligheten för att stanna i upp till ett år.

Kan du lägga in en bild på ditt visum.
Stryk över personliga detaljer.

Vet flera som är intresserade av den möjligheten för att stanna i upp till ett år.
Är väl bara söka Visa O retirement 1 year multiple entry.
Ansökningsblanketten för spouse family och retirement är samma blankett.
För mig man får skriva med bläck 1 year uppe i hörnet där det står other eller nåt för finns ingen ruta att klicka i 1 year.
Fast nu är det ju elektroniskt så kanske annorlunda, fast kollade nu retirement Visa O över 50 år finns att söka elektroniskt med på ambassadens sida.

När jag sökte kunde jag välja singel eller multiple.
Tror singel kostar 650 sek och multiple 1750 sek.
Jag ansökte och betalade för ett multiple och på mitt visum står det: Travel Multiple.
Det är perfekt för många som även bara vill stanna ett halvår.
Inte dyrt heller.

Finns METV kvar?

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A
Svar