C
chab64
Gäst
Tack Berralund och alla för jättebra information;-)Får väl ta en sak i taget.Nån guldtacka blir det iaf inte men brakfest om det blir aktuellt såklart.Har minst sagt supportar henne med familj i snart ett år nu med ca 25-30000 bath/ mån så de ska väl inte klaga.Spela på bröllopet kanske jag gör själv om jag inte blir för full;-)Är musiker/lärare.Engelskan är inte hennes starka sida milt uttryckt,jag pratar flytande så visst kan det vara frustrerande men det är det för henne med.Kärleken är den bästa tolken;-)Vi pratar varje dag i mobil och jag har redan nämt ställena ni tipsat och hon har nån kompis med bil som vi kan låna om jag pröjsar soppan;-)ska väl gå bra.Buss blir det för min del har inte obegränsat med stålar och har inte så bråttom.Mochit vet jag har men fick för mej att Ekamai har olika stationer för syd,norr etc med fräscha bussar med AC mm men ska givetvis kolla upp igen,fick tipset av brorsan som varit mycket i Thailand förr.Ekamai är väl ett bussbolag som jag trodde,Mochit är väl en hållplats/stadsdel som en ekamaistation kan ligga vid?När hon åkte hem från Bankok sist åkte hon från Mochit så det stämmer men som jag förstod var det gamla bussar där som bara kostar 100 bath mindre men som sagt jag ska kolla igen;-)